vrijdag 18 september 2009

De konijntjes


r


Jos en Angèle, tzijn twee kastaars. Ze voorbije weken waren ze al een paar keer uitgebroken... Kot kapot knabbelen en weg waren ze.
Maar... buiten die eerste keer, waar het voor Angèle bijna in een attack eindigde, kwamen ze spontaan weer terug naar ons tuintje. De laatste keren bleven ze daar zelfs.
Du-us.... besloot ik van ze los te laten in de tuin. Ze lijken er veel vrolijker, lopen rond, luieren, zoeken zich een plekje. Dat loopt vandaag prima zo, zij het dat hondje van de buren niet thuis was, en dat is in het weekend wel anders. Ik hoop dat het dus morgen even goed gaat, want dan is Zora, de Jack Russel van de buren met een jachtinstinct van hier tot in Tokyo, wél thuis. En zij kan niet in onze tuin, maar de konijnen wel in die van haar en ze is niet zo op indringers gesteld.
Duimen maar dus dat Jos en Angèle morgen zo snugger zijn van op hun eigen terrein te blijven. In de tuin van onze andere buurman staat nu nog enkel prei en dat interesseert hen absoluut niet, gelukkig want tuinierende buurman zou smullende konijnen ook niet erg appreciëren...
We zullen zien. Misschien dat ze binnenkort wat tammer worden (dat hoop ik en daar werk ik aan) waardoor we ze makkelijker zouden kunnen pakken en weer in hun kot zetten wanneer dat nodig is...

1 opmerking:

moeke Vera zei

Leuk hé, zo'n dwergjes in de tuin. Bij mijn broer en schoonzus lopen Anneke en Mieke ook los. Leuk voor de kindjes.