dinsdag 1 september 2009

De rust is weergekeerd...

De school is opnieuw begonnen... alles valt terug in een kalmer ritme voor mij.
Hoewel hij er gisteren helemaal geen zin in had, is Mauro vanmorgen toch goed vertrokken naar school.
En hij vond het heel plezant, is blij nu een "dribbeltje" te zijn en een EI.
Jawel, mijnen oudsten is een EI. Nu ja, het is een beetje raar, maar hij heeft dan ook het simpelste figuurtje te pakken gekregen dat er is om zelf te tekenen. Dat was wel anders als hij de circustent was geweest, of de eskimo, laat staan de kalkoen.

En hij heeft gewonnen met een wedstrijd.
In het boekje van natuurpunt staat altijd een kinderhoekje. Er stond een foto van een diertje in het gras en de kinderen moesten het antwoord insturen als ze wisten welk dier het was. Mauro wist het (een hertje) en ik heb het voor hem gemaild. En hij heeft een prijs gewonnen, ene die hij dan nog zelf mag kiezen uit de natuurpuntwinkel... Tof!
't Wordt nog nen echten.

En Ubi, die heeft een beetje de taak van zijn broer overgepakt in den opvang als aandachtvragertje. Hij klimt overal op (tafels, stoelen, kasten, de trap, you name it) onder (vooral waar ik niet bij kan) en in (kasten, bakken, ruimtes waar hij niet mag zijn)
Maar het is eigenlijk wel een schatje en je kan er niet lang boos op blijven. Hij knuffelt als de beste en is meestal wel goedgezind, dus ja. De rest is een fase.... tegen beter weten in blijf ik daar in geloven :)

1 opmerking:

nele zei

Ik herinner me nog dat mijn tekentje een gloeilamp was. Ook niet moeilijk om te tekenen en te onthouden. ;-)