maandag 21 september 2009

De simpelste chocomousse ooit.

Ik had nog een pakje silken tofu (ofte zijden tofu) staan dat dringend op moest op straffe van vervallen en helemaal voor niets gekocht.
Ik ben er in het wilde weg mee beginnen experimenteren en heb er chocomousse van gemaakt. Super goed gelukt en ik was zo vol enthousiasme over mijn zelf verzonnen recept, tot iemand me er facebooksgewijs attent op maakte dat er al een chocomousse receptje op Eva-site staat. Ik ging net eens kijken en het is helemaal hetzelfde als hoe ik het deed. Aha, mijn onderbewustzijn is er bij deze op betrapt van nachtelijke surfsessies te houden.

Makkelijk zat dus, je krijgt een beproefd lekker receptje hieronder. Het is simpel*. En ik moet het niet uitleggen, dat doet Saar al voor jullie in het filmpje hieronder :-)

Chocomousse from EVA-TV on Vimeo.



*= indien u woont in boeregatsestreken (zoals ik): u zal zien dat silken tofu vinden nog het moeilijkste is van heel dit recept hier.
Ik haal de mijne in bio-shop in Merchtem, maar in alle natuurvoedingswinkels zijn ze normaal gezien in staat om dit product voor je te bestellen. Het is echt de moeite!

ps: ik heb er ongeveer 300gr chocolade ingedaan en dat is naar mijn smaak meer dan genoeg.

Geen opmerkingen: