dinsdag 8 september 2009

Ik hou van...

.... vlinders!

Dat is geen geheim voor de mensen die dit blog al vaker hebben gelezen.

En ik hou ook van.... rode kolen in de winter

En van.... biologisch tuinieren.

Nu komt het:

Biologisch tuinieren en houden van vlinders en rode kolen... dat gaat in mijn tuin niet te goed samen.
Koolwitjes houden van kool, leggen er hun eitjes, rupsies houden van kool... kool weg.
Ai.

Een kwestie van prioriteiten stellen dus, en van een beetje slimmer zijn volgende keer wat betreft het tuinieren.
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt de rupsjes iets aan te doen, zo zitten we niet in elkaar. De rode kolen zijn dus voorbestemd om opgegeten te worden door vlinders-in-wording en andere parasieten.
Maar niet getreurd, die rode kool duikt binnenkort vast wel op in het groentenpakket.
Iedereen content, de vlinders, ik en pakketman.





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb exact hetzelfde voorgehad met de broccoli dit jaar. Ook een deel van onze tomaten was aangevreten door vlinders.

Voor de kool ga ik volgend jaar proberen met een net om de vlinders weg te houden..

Dimi.

Anoniem zei

Aangevreten door de _rupsen_ uiteraard :)