woensdag 16 september 2009

Koekjes bakken....

Ik heb vandaag weeral cakejes gebakken... en pannekoeken en niet omdat er een feest was in de opvang.
Die cakejes heb ik vanmorgen gebakken.
Vroeg.
Als in: terwijl de opvangkindjes nog aan het toekomen waren tussen 7 en 7u30.
Dat moest namelijk van meneer de fotograaf - maar ik vond het niet erg.
Namelijk: ik kreeg gisteren telefoon van een fotograaf van het nieuwsblad met de vraag of hij mij eens mocht fotograferen als ik gebakjes aan het maken ben. Ja dus, dat mag.... het was om 'potjebuur' te promoten in de pers én zo vroeg mogelijk in de voormiddag bleek dan rond de 7en te zijn.
Ben eens benieuwd of ik er nu effectief ga inkomen.... of enkel mijn handen. Het 'actieshot' van het breken van de eierschaal en het vallen van het ei was toch wel redelijk belangrijk. Zo belangrijk dat ik het 4 keer heb overgedaan (terwijl ik voor de gebakjes maar 2 eikes nodig had) en zo komt het dus dat ik in de namiddag ook nog eens pannekoeken bakte. Die kippen hebben er waarschijnlijk erg op gezwoegd, dus het zou zonde zijn geweest van het weg te smijten.

Gelukkig was er vandenavond dan nog onze eerste folkdansles om al die extra kaloriekes weg te branden. Het was gezellig en tof. Op een dik uur tijd hebben we 4 verschillende dansen geleerd (de basis althans) en volgende week mogen we nog een keer... kijk er al naar uit...

Geen opmerkingen: