zaterdag 19 september 2009

Op verzoek: onze notelaar



Onze notelaar werd geplant in maart of april 2007. Ik heb geen foto's meer van de planting, want computers en crashen en foto's kwijt: het gaat hand in hand. (Nu doe ik al eens iets met een extrene schijf maar zo slim was ik in 2007 nog niet)

Dus, staat hier nu 2,5 jaar in onze tuin. Hij heeft al een paar keer verwondingen gekregen van onze geitjes, maar die wonden werden netjes verzorgd. Op dit moment draag hij voor het eerst noten, een zes-tal.
De eerste foto is van in juni dit jaar, de twee andere nam ik vandaag, maar zijn qua decor misschien iets minder duidelijk.

Onder de notelaar zit misschien het geheim van zijn snelle groei en dracht: de placenta waar Mauro 37 weken heeft mogen in vertoeven.

2 opmerkingen:

Mama van drie zei

Jij hebt toch geluk met je notelaar hoor want normaal dragen die maar na 10 jaar :-) misschien dat de placenta er voor iets tussen zit, alhoewel dan zou onze appelaar ook volop moeten groeien en dat doet hij niet :-(

Sabine zei

ma misschien is die wel al tien jaar hee ;-)
Ik weet niet hoe 'oud' die boompjes juist zijn als je ze in de tuinaanleg koopt (hij was in ieder geval wel nog veel dunner van stam en had nog veel minder tak)
Van kiem tot tuincenter, hoeveel jaar zou dat eigenlijk zijn? (Ik heb daar echt geen flauw idee van)
Onze tuin, het gedeelte waar nu die boom staat althans, was vroeger bij hevige regenval steeds ondergelopen door de vondelbeek die overstroomde. De grond is daar nog steeds vrij vochtig, misschien dat dat ook juist goed is? Geen idee eigenlijk. Een combinatie van factoren waarschijnlijk.