vrijdag 2 oktober 2009

Babybenen!




Terwijl de konijnen weer beperkt zitten in loopruimte en de geiten hun ontnappingskansen opnieuw drastisch verlaagd zijn.... heb ik een nieuwe tip voor moeders en onthaalmoeders.

Ik noem ze 'leggies', maar eigenlijk zijn het 'babylegs'
Beenverwarmers voor kleine en grote kinderen zijn in de winter zo ontzettend handig, en wel om volgende redenen:

- ze blijven mooi zitten, zonder omhoog te stroppen
- ze zijn even warm als een 'kousebroek' maar 100 keer makkelijker bij het verversen, aangezien er geen poepdeel is. Babybeentjes blijven dus ten allen tijde warm, ook als men ververst.
- super handig in de draagdoek
- er is geen maat in, dus ze blijven passen. Bij babietjes schuif je ze over het ganse beentje, bij kleuters zijn ze geschikt voor onderbenen of armen.
-ze zien er superleuk en stoer uit
-als je kindje begint te kruipen, heeft hij/zij het nooit te koud op de vloer

Bij ons worden ze gebruikt voor Ubi zijn volledige beentjes en Mauro draagt ze ook nog heel graag, bv als het nat is buiten moet hij zijn laarzen aan en dan vind hij ze prettig als verlengstuk voor zijn kousen, zodat het rubber van de laarzen niet tegen zijn been zit.
Ik vind ze zelf ook heel 'ferm'.

Ze zijn verkrijgbaar bij Pluis of bij de betere kinderwinkel. De foto's komen van de website van babylonia

Leve de leggies! :-)

3 opmerkingen:

Mama van drie zei

Heel erg leuk, kan je zelf ook maken hé van een broekkous of van kniekousen(zie Mme ZsaZsa)

Sabine zei

die zsazsa toch, ze is mij weeral voor.
De waarheid is dat ik dit eigenlijk vorige week donderdag ging bloggen en dat toen mijn laptop het opgaf, vandaar dus nu pas. En vandaar ook dat ik madam zsazsa haren blog nog niet had bekeken... tot nu.
Afkijker dat ik ben, zonder dat ik het weet (met die chocomousse ook al)
Zou dit toeval zijn?

Mama van drie zei

Goh toeval bestaat niet zeggen ze zeker :-)

Fijn weekend hé!