donderdag 1 oktober 2009

Ontsnappen enzo

Gisteren toen we naar de dansles waren en mijn moeder op de kindjes aan het babysitten was in ons huis, ontsnapte ons jeanneke, de dwerggeit.
De buren stonden aan de deur om dit te melden, moeder wist niet meteen wat gedaan.
Ik kan het me zo voorstellen en vind het best wel grappig. Onze buurman van bijna 80 stond al met een lasso klaar, maar uiteindelijk was het een simpele snede droog brood dat haar terug door het kapotte stuk omheining deed kruipen, dat door buurman werd dichtgemaakt met een stuk houten plaat.

"Dat we onze dieren een beetje beter moeten afschermen" was de goede raad van moeder. Ik kan haar volgen. Maar blijkbaar zitten we met dieren die graag de vrijheid zoeken, eerst de konijnen, nu heit geitje. En wat is daar uiteindelijk mis mee? Ik vind het al zo een gek idee dat ieder dier dat niet kan vliegen van iemand is.

David zal de draad rond de weide van de geiten straks na zijn werk nog extra verstevigen en -ik zal hem eens diep in de ogen moeten kijken- misschien ook ons voorste stuk tuin omzetten met kippengaas om de konijnen binnen de perken te houden. Ook zij maken soms eens een uitstap naar buurman.
Echt ze zien af met ons die buren. De dieren weten gewoon dat dat hele lieve mensen zijn.
Ik ga mijn best doen om de grenzen duidelijk te stellen aan 'onze' dieren. En aan onze tuin en ons onkruid en onze kinderen.
Als de mevrouw-die-frieten-bakt-voor-de-vogels dat dan ook zou doen, zou dat ook al een toffe verbetering zijn ;-)

Intussen zou je eens moeten komen kijken op ons terras.
De kinderen hebben gisteren met stoepkrijt alles volgetekend met fraaie tekeningen en nu het een beetje heeft geregend... loopt alles door elkaar heen....
en ik ben de enige die daar de kunst van inziet :)
Grenzen moeten er zijn! (en ik lach een beetje binnenin)

Geen opmerkingen: