woensdag 14 oktober 2009

Sterrekescake



Een receptje voor wortelcake gevonden in een boekje van provamel, samengesteld door Tinne van Soulfood/Avalon... ik had het al eens gemaakt ooit, met agavestroop en vandaag maakte ik het origineel met rijststroop, in voorbereiding van een workshop die ik zaterdag ga geven aan de onthaalouders van Reddie Teddy Oost-Vlaanderen.

Speciaal voor Sterremie doopte ik deze cake sterrekescake en maakte ik aangepaste sjabloontjes.
Ik had, als slijmjurk van de week, ook het reddie teddy sjabloon kunnen gebruiken dat ik vandemorgen geknutseld had, maar laat ons dat voor zaterdag houden, te veel van het goede... is ook niet goed.

En ook een beetje voor mijn mit, die jarig is vandaag. Ik was een beetje mis, dacht dat het maandag was en hoop dat het mij bij deze vergeven is.

Recept van de wortelcake/sterrekescake:


nodig:

100gr soyaboter (bakken en braden)

125gr rijststroop

2 eieren, gesplitst

175gr bloem

250gr geraspte wortelen

2 el bakpoeder

2 el kaneel

60 gr rozijnen

werkwijze:

verhit de soyaboter en voeg samen met de rijststroop en het geel van het ei

meng de bloem, wortelen, bakpoeder, kaneel, rozijnen

meng de droge en de vochtige ingredi├źnten

klop eiwit schuimig en meng het zacht onder de volledige massa

verwarm de oven voor en bak de cake af op 180 graden gedurende 30 minuten

test met een prikker of de cake droog is vanbinnen.



2 opmerkingen:

Katrijn zei

Hey slijmjurk,
Ik kijk al uit naar zaterdag om te proeven! :-).
Het sjabloon ziet er fantastisch uit. Ze gaan hier versteld staan.

groetjes
Katrijn

Hanneke zei

dank je voor dit lekkere recept, ga hem gauw eens proberen. Leuk blog hoor! Kom gauw nog eens terug.