zaterdag 28 november 2009

Bezig...

Gans de dag in de weer geweest, ondanks de korte nacht door hoofdpijn en nu twee zieke kindjes... (applaus voor sabby!)
Ik ben ne keer voor mijzelf in gang geschoten.... Ik zag hier in blogland wel 1002 leuke ideeën om iets te knutselen en te naaien en elke keer denk ik: 'ooit... als ik een klein hobbyhoekje heb... dan maak ik dat eens...'
Toen ik nog in Gent woonde zat ik in mijn tweede jaar snit en naad in volwassenenonderwijs omdat ik de basis wou leren van patroontekenen en naaien, maar nu ik het iet of wat onder de knie heb, doe ik er niets meer mee.
Vandaag besloot ik niet langer lijdzaam te wachten tot er plots een goede fee een kamertje zou inrichten voor me om te prullen: Ik haalde mijn oude bureautje van de zolder, een kastje, een rek en ik begon gans de inboedel van de bovenverdieping te verschuiven en verhuizen tot ik genoeg ruimte had voor mijn plekje (in onze slaapkamer nog wel). Ik heb niemands plaats ingepikt, en ik heb de jongens hun kamer intussen zelfs ook wat gepimpt en de speelkamer is er ook wat ordentelijker op geworden. Door de ruimtes wat functioneler in te richten heb ik zelfs het gevoel dat ik nog wat plaats gewonnen heb. Mijn portemonnee heeft ook niet afgezien, ik heb alleen een heel grote bureaulamp gekocht voor mijn knutselhoekje, al de rest had ik al in huis en op zolder. Waarom ben ik daar niet eerder op gekomen?
De grote lijnen zijn gezet, nu alleen nog al mijn naai-, haak-,brei- en knustelspullen bijeenzoeken die echt overal liggen (in elk vergeten hoekje in doosjes en zakjes, overal en nergens) en een nieuw spoelhuis gaan halen voor mijne singer en ik kan weer mee met de mensen...
Je hoort er dus wel nog van... ik ben alvast blij met de nieuwe ruimte en ik zie het al helemaal zitten om mijn creatieve kant weer eens boven te halen.
Eerste project(je): knielappen op mijn jeans zetten, want ze is zowaar doorgesleten van mijn dagen hier op de grond tussen de kinderen door te brengen. Ik vind het zo zonde om mijn jeans daarvoor weg te doen én het is ooit nog wel mode geweest, dus nu is dat retro.
(Al durf ik te wedden dat zelfs ik daar niet mee over straat durf :-)

5 opmerkingen:

Ilse zei

super zeg, zeker foto's tonen hé.

Madelief! zei

Ben hier vorige week ook aan het schuiven en herplaatsen geslaan. Mijn hobbykamer moet plaats ruimen voor de onthaalkindje die hier in het voorjaar komen slapen.
Zag eerst even door het bos de bomen niet meer maar het is met toch gelukt in het kleinste kamertje van ons huis toch weer een plekje voor mezelf te bemachtigen.

plukdedagsandra zei

Sommige blogs zijn ook pure inspiratie hé. Ik moet toegeven dat het bij mij ook soms serieus kriebelt om bepaalde dingen te doen, maar jij hebt alvast de koe bij de horens gevat en bent eraan begonnen. Ik ben ook zeer benieuwd naar je eerste creaties. Zéker tonen.
Zelf zal ik nog wat geduld moeten hebben. Eerst leren naaien, haha.
En ik vind je zo ook al een erg bezige bij hoor.

Groetjes, Sandra.

liesje zei

Fijn! Ga er voor Sabine! Misschien kunnen we elkaar inspireren tot vele leuke dingetjes?

Ik vind het altijd fijn foto's te zien op een blog, maar ik moet niks zeggen want bij mij staan er ook geen op (wegens een oude computer die dat er allemaal niet op gezet krijgt en een man die onze oude, terwijl we een nieuwere liggen hebben, maar niet vervangt...) Misschien haal ik van jou de inspiratie om dat toch eens te gaan doen?

Sabine zei

die foto's komen er zeker, maar het is nog niet af natuurlijk, momenteel staat alleen het meubilair er, maar het is nog niets persoonlijks geworden.
Ik zat net te denken dat ik geen enkel draagbaar cd-spelertje heb, maar ik heb wel graag wat achtergrondmuziek bij het knutselen...
Dus morgen kruip ik weer op zolder op zoek naar mijn cassettespelertje en duikel ik mijn cassetjes van vroeger nog eens op, ik hoop dat ze nog willen spelen ;-)
Dat wordt dus een hoekje met een zeker sentiment :-D