dinsdag 17 november 2009

De ene dag is de andere niet...


En dat is goed zo, zeker na zo een dag als vandaag.
Met achten waren we vandaag, ik en 6 kleine jongens en 1 kleine meid. Vele van de kindjes hadden een slechte nacht achter de rug en ja, dat voel je natuurlijk wel in de opvang. Ik denk dat de meesten liefst van al heel rustig in een warm knus hoekje waren gekropen met een goed boek, of heet dat projectie? :-)
In ieder geval leek het er bij de meeste kindjes niet op dat samen spelen hun eerste keuze was geweest voor deze dag. Gisteren had ik een stagiaire (een hele lieve) en ze vond het hier zo zalig rustig en dat ik zo een brave kindjes heb. Wel, dat zal de stilte voor de storm geweest zijn, vandaag ging het er anders aan toe.
Maar wat ik intussen wel geleerd heb.... zo een dagen horen erbij. Kleine mannetjes die het hier nog wat moeilijk hebben in het begin, komen een tijdje later met een glimlach op het gezicht naar de opvang. En moeilijke dagen wisselen af met dagen dat alle kinderen stralen. En ook in elke moeilijke dag zit wel een eerlijk mooi moment. (Dat is nog het makkelijkst gezegd als de werkdag al om is en ik na een ontspannende douche zit te bloggen uiteraard)
Hoe zegt men dat weer? Na regen komt zonneschijn...!


3 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Petje af hoor. Zoveel kleine kindjes tesamen en dan net zo'n moeilijker dagje.

En 's avonds, ja, als al die kleintjes naar hun eigen warme nestje terug zijn kun je terug blikken en ben je dat eigenlijk misschien wel vlug vergeten , maar door het op te schrijven op de blog niet hé.

En wat een mooie foto's van die kindjes: daar zullen die mama's ook wel blij mee zijn.

Groetjes, Sandra.

Anoniem zei

Hey Sabine,

Zeg als het een beetje druk is en je denkt wat zou het toch leuk zijn met twee wil ik je gerust nog eens komen vergezellen!!! Ik vond het maandag super en zo rol ik er stilletjes aan weer in.

Vele groetjes,

Sara

Sabine zei

Oh Sara, zo lief!
Je bent altijd welkom! (En Louiseke ook natuurlijk, hoe meer helpende handjes hoe meer vreugd:-)

Ik kijk al uit naar woensdag!

Tot dan..