donderdag 26 november 2009

Een schop onder mijn luie krent, dat is wat ik nodig heb :-)

Ahum, ik weet niet of het komt door tussen koortsige kinderen te zitten (elke dag is er wel iemand met koorts naar huis gegaan van mijn onthaalkindjes), door het slaapgebrek (Ubi had weer een slechte nacht) of door een dipje, maar vermoedelijk door een combinatie van dat alles, maar ik geraak niet in gang.

Ik heb veel was te doen
Ik heb massas ideeën voor een lekker gebakje (is al meer dan 10 dagen geleden! Shock!)
Ik heb gerief gehaald om brood te bakken in mijn machine en zou nog eens een poging willen wagen
Ik wil de gezelschapsspellen en puzzels uit de ladenkast en ze een andere plek geven waar Ubi ze niet constant kan uitkieperen.
Ik wil mijneigen een beetje opvrolijken want het is niets voor mij om zonder reden zo somber te zijn.

(Ik heb wel al met de kindjes gezongen, boekjes gelezen en uiteraard ze voorzien van eten en drinken... maar normaal zit er zoveel méér in een dag)

Dus dit is mijn spreekwoordelijke schop onder de kont. Als ik vanavond nog niet een aantal van die dingen kan doorstrepen, wil ik een boe-geroep van jewelste...
Schandaleus dat ik het zelfs hier op het net pleur om mezelf te verplichten, maar het is beter dan niets, is het niet? En met een aantal schoppen onder de kont gaat het misschien wat beter en komt er iets van in huis :-)

4 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Begin met het brood en steek ondertussen een wasje in.
Een gebakje moet nog even wachten tot de was is weggewerkt. Dat gaat niet lopen... (de was ook niet, maar schone kleren moeten we wel af en toe).
De puzzels moeten ook wachten, maar gaan ook nog voor het gebakje.
Ondertussen is het brood klaar (wat ruikt dat lekker: daar word je al helemaal goedgezind van).
Misschien eens een dagje overslaan met uitgebreid koken. Dat geeft extra tijd voor de puzzels.

Ja. Ik kan het hier wel goed uitleggen, maar je moet mijn washok eens zien!!

Alvast hier een kleine aanmoediging.
Eens je begonnen bent komt de energie vanzelf. Je moet gewoon in gang geraken. Supermakkelijk niet?

Moeder Muis zei

Allez, ik ben dan niet alleen met mijn najaarsmoeheid ;-) Dat vrolijkt mij al meteen een stuk op. Bedankt Sabine!
Oh ja: morgen is er weer een dag...

tijdtussendoor zei

Neem eens wat tijd voor jezelf...kan zo'n deugd doen en daarna kan je er weer tegenaan!

sillie zei

misschien heb je het even nodig een dagje ff minder? Kun je er morgen misschien weer lekker tegen aan als je batterijtje weer opgeladen is :-)
en broodbakken werkt bij mij therapeutisch hoor :-) ben nu bezig met een kabouterbrood ;-)