woensdag 25 november 2009

Op en neer en op en neer...

... gaat mijn energieniveau.

Vannacht was Ubi klaarwakker tussen 00.30u en 4u16 (dat was toch de laatste keer dat ik op de wekker keek) In tussentijd heb ik weinig kans gehad te slapen natuurlijk. Ik was een beetje op mijn hoede aangezien grote broer ook thuis blijft van school wegens ziekte, maar gelukkig kreeg Ubi geen koorts, al was hij dan ook weer niet in zijn gewone doen.
Deze morgen om 6u45 stond ik er dan ook met kleine oogjes de ontbijttafel te dekken voor Mauro, die een vroege vogel is, ziek of niet ziek, school of geen school.
Een echte diesel was ik, het duurde tot rond 9u30 eer ik een klein beetje in gang begon te schieten. Niet helemaal vanzelf trouwens, mijn hulpmotoren waren een verkwikkende tas yogi-thee en een douche met duindoorndouchegel van Weleda, waarvan ik nog een staal had liggen. Geuren doen toch wat met een mens, de combinatie van het warme water en de heerlijke energieke natuurlijke geuren, deden echt deugd.
Gezwind begon ik al voorbereidingen te doen voor met middageten (quinoa met champions, gember en pastinaak, knolselder-wortel-aardappelpuree en gebakken quorn-gehakt) en mijn trein was vertrokken.
Maar het eten was zoooo lekker, dat ik mij toch wel een beetje te veel ben blijven pakken en dat is nefast als je al zo moe bent, dus na de afwas zonk mijn energiepeil weer naar beneden.
Na een tasje thee rond 15u, met wat fruit, samen aan tafel met de kinderen kwam ik er weer wat door en Sara de stagiaire was hier ook opnieuw om mij een beetje wakker te houden. Dat was misschien wel nodig, want mijn kinderen (lees:aapjes) vinden het altijd super om aan nieuw publiek te laten zien welke kunsten ze allemaal kunnen: omhoog klimmen langs de chauffagebuizen, aan de schouw gaan hangen, balanceren op de vensterbank. Moesten ze constant zo de clown uithangen ik zou gek worden denk ik. Zou dat alleen bij mijn kinderen zo zijn, vraag ik me af?
Gelukkig waren ze na het avondeten weer een pak rustiger.
En ikzelf ben echt nog niet moe, helaas. Als ik nu te lang opzit, beklaag ik het mij morgen een ganse dag.
Misschien wat lavendel gebruiken om te ontspannen,... gezien geuren toch zo hun effect hebben op mij, het is het proberen waard.
Ik denk er trouwens aan om voor de opvang en persoonlijk gebruik een vernevelaar voor essentiële oliën aan te schaffen. Met de oudergroepen hadden we er dankzij Sofie Van Grieken een interessante bijeenkomst rond en ben echt geboeid geraakt. Ik ga daar toch een keer voor uitkijken.

1 opmerking:

plukdedagsandra zei

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms van die dagen heeft dat het echt niet zo'n makkelijk dagje is.
Als mama moet je er altijd zijn hé. Het eten moet op tafel, klussen dienen gedaan, ...
Zo'n off-days. Dat gebeurt hier ook weleens. Ik vind dat je het zeker niet onaardig doet met al die klein ukjes er nog bij.