vrijdag 27 november 2009

Tibetan meditations

Drukke dag vandaag...
Fijn gespeeld met de kindjes, heel lekker gegeten, speelgoed gereorganiseerd *, genoten van een lekker theetje met een onthaalkindjemama, lekkere (mini)muffins gebakken, en voor mijn zieke jongens gezorgd. (Mauro moest vroeger afgehaald worden van school wegens lediging van de maag in de sportzaal, hoewel er thuisgekomen van misselijkheid niet veel (meer) te merken was, en Ubi is uiteindelijk na het avondeten ook nog koorts beginnen maken)

En nu zalig op de zetel mijn ervaringen van de dag neertypen, met een mooi muziekje op de achtergrond.... Tibetan meditations, een cd die ik enkele jaren geleden eens van mijn schoonzus kreeg, maar die mij toch rustig kreeg tijdens onrustige nachten en dagen als ik zwanger was van mijn jongens. En het werkt nog steeds. Op het eerste gehoor is het wat zweverige muziek die je ook wel eens in wierook -en badparelwinkels hoort, of tsjingeltsjangel gelijk sommige zeggen.
Ik weet niet hoe het zit, maar het werkt wel. Klinkt het raar als ik schrijf dat mijn hoofdpijn waar ik al een ganse avond mee zat, opeens weg was bij het installeren op de zetel en het op de achtergrond afspelen van gemoedelijke muziek?

Hetzij melig, hetzij tsjingeltsjangel, het is precies wat ik nu nodig heb...

1 opmerking:

Ilse zei

Ik hoor dat ook graag, zo tibetaanse klankschalen kan je trouwens kopen hé.