dinsdag 8 december 2009

Gebruik je stem...

Ik ben niet zo iemand die continu mensen aanspoort om hier of daar een stem uit te brengen voor wedstrijden of dergelijke, maar ga nu toch even mijn eigen code breken.
Het gaat namelijk over potjebuur. Mensen die al langer dit blog lezen weten dat ik hier volledig achtersta en dat ik daar dit jaar (op 20 september) enthousiast aan het meegedaan. Mensen die het nog niet kennen kan ik kort meegeven dat het gaat om een initiatief dat mensen aanmoedigt om de solidariteit tussen buren en culturen te vergroten middels het brengen van een potje voedsel naar een buur op een vastgelegde dag. Dit jaar was dat 20 september, dat was ook de dag van het suikerfeest, volgend jaar zal dat 10 september zijn.
Nu, ik heb al heel erg mij best gedaan om dit initiatief wat naamsbekendheid te geven, maar zonder budget of grote namen is dat niet altijd even simpel. Nu blijkt dat Christine Moreel, die initiatief nam voor potjebuur, genomineerd is als krak van haar gemeente. Indien zij de titel "Krak van Harelbeke" binnenhaalt verschijnt er begin januari een groot artikel over Christine, maar vooral over potjebuur in alle kranten in West-Vlaanderen.
Dit is een mooie kans om het initiatief een grotere bekendheid te geven!
Als je even tijd hebt (het duurt maar 30 seconden ofzo) volg dan deze link en klik op Harelbeke en daarna op Christine Moreel. Je hoeft het niet voor mij of Christine te doen, Potjebuur daarentegen zal je heel dankbaar zijn!
En natuurlijk is dit nu reeds een oproep om zelf mee initiatieven te verzinnen en uit te werken rond potjebuur. Als je daar zin in hebt, mag je me altijd een mailtje sturen. Het is leuk om samen met positieve mensen aan positieve projecten te werken.

1 opmerking:

leen zei

voila heb voor dit jaar mijn ieniemienie kleine steentje bij gedragen, volgend jaar ben ik actiever van de partij :o)