woensdag 23 december 2009

Groen surfen

Ik had het er vandeweek al eens over.... Groen surfen bestaat! Via ecosia kan word een deel van het regenwoud gered. Maar surfen en opzoeken betekend ook energie verbuiken.
Met greenseng of znout, ook zoekrobots, werken levert dan weer een ander milieuvoordeel op: de CO2-uitstoot van je surfbeurt worden door Greenseng en znout gecompenseerd met Co2-certifictaten voor wind -en zonneenergie.
Want wist je dat 1 opzoeking via een zoekrobot evenveel energie verbruikt als een lamp van 11 watt verbruikt in 1 uur? (Ik kan niet goed uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, misschien moet je het eens googlen znouten)
Wie googelt er nog? Welke zoekrobot gebruiken jullie?

4 opmerkingen:

Ilse zei

ik google infeite altijd , gewoon puur uit gewoonte

Ingrid zei

Dat wist ik niet en eigenlijk ook nooit aan gedacht.
Ik google vaak en veel...
Znout en Greenseng zitten nu wel op bookmarks bar :)

dimitry_dhondt zei

Over het juiste energieverbruik van Google per zoekbeurt bestaan zeer uiteenlopende cijfers. Zelf denk ik dat 0.011 kwh nogal veel is. Google zelf geeft (uiteraard) veel kleinere getallen aan...

http://googleblog.blogspot.com/2009/01/powering-google-search.html

Google investeert trouwens enorme bedragen om groene stroom goedkoper te maken :

http://www.google.org/rec.html

Dimi.

Sabine zei

Dat getal van die lamp komt van de site van het GentsMilieuFront.
Dat van Google en zijn investeringen wist ik nog niet... dank je voor de input!
Ik ga een beetje afwisselen tussen dat alles denk ik... :-)

(Hier op blog staat ook een google bar, en ik gebruik die zelf ook wel nog redelijk veel om tussen mijn berichten te bladeren, blij dat ik mij nu niet hyperslecht daarover moet voelen)