donderdag 24 december 2009

In een creatieve bui

Vandaag de eerste dag van mijn verlof... en ik mocht uitslapen, dat was zoooo lang geleden. David is met de kindjes iets na 6 opgestaan (ik zeg het u: het zijn echt vroege vogels) en nu zijn ze bij oma (donderdag omadag) en heb ik tijd en ruimte en kan ik kiezen wat ik doe: de grote kuis of knutselen.
Aangezien ik vind dat de kuis niet wegloopt (helaas) en dat je een congé goed moet inzetten én dat ik wat rust nodig heb zodat een aankomende keelonsteking niet doorbreekt én je een creatieve bui alle kansen moet geven, kies ik dus voor het knustelen en frustselen. Ja!
Ik durf nog niet vertellen wat mijn nieuwe haakproject is want het is ambitieuzer dan de mutsen, en stel dat het echt niets wordt en het staat hier zo zwart op wit, dat kan ik mijneigen niet aandoen. Haakfaalangst noemen ze dat, is het niet?

Gisteren heb ik met Mauro samen onze kerstkaarten al gemaakt. Het is een ongelooflijk 'interessante uitdaging' om een kleuter van 3,5 langer dan 5 minuten geboeid te houden in een werkje, maar hij heeft dat heel goed gedaan.
Het zijn dus geen hoogstaande knutsels geworden maar ik voel dat mij dat gaat vergeven worden want er zit wel heel veel liefde in en ik schrijf al mijn wensen dan ook nog eens zelf (en persoonlijk: niet dezelfde wens voor iedereen) er zijn er weinigen die dat nog kunnen zeggen :-) Geef mij uw adres en ik bewijs het u.
Je moet het er dan maar bijnnemen dat Mauro, toen de kaartjes af waren, ze achter mijn rug ook wou ondertekenen met zijn naam, over de volledige binnenkant van de kaart. Zo lijkt het een beetje alsof ik iedereen een Maurootje wens (gelukkig heeft hij ze niet allemaal toegetakeld)

2 opmerkingen:

tijdtussendoor zei

Geniet ervan en hopelijk komt die keelontsteking niet op kerstvisite ;)

plukdedagsandra zei

Kerstkaartjes: daar ben ik nog niet aan begonnen, maar ik ben daar altijd laat mee. Ik geef mezelf tot einde januari de tijd. De eerste kaartjes die ik kreeg de eerste twee dagen heb ik braaf reeds beantwoord, maar de stapel die ik vandaag kreeg heb ik nog niet open gemaakt want dat wil ik rustig doen...

Jammer genoeg is er vaak maar weinig persoonlijks te melden op de kaarten die ik krijg. Heel jammer want voor sommige mensen probeer ik ook mijn best te doen er iets oprechts op te zetten.

Alleszins. Ik had graag een Maurokaart ontvangen Sabine moest je mijn adres nog weten.

En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar je nieuwste ambitie...

Nog een fijne dag,
Sandra.