zaterdag 5 december 2009

Kinderpraat

Mauro verwacht de sint vannacht. Herhaaldelijk heb ik hem gevraagd wat hij zou vragen aan de Sint.... een kraaltjesbaan (knikkerbaan) wil hij zo graag. Of moet ik zeggen wou?
Hij is namelijk de laatste week van gedacht veranderd.
Om een of andere reden wil hij nu van de Sint.... een ladder!
Dat geeft dat soort van volgende conversatie:

Ik: Wat ga je vragen aan de Sint?
M: Een ladder
Ik: Maar allee Mauro dat kan toch niet, de sint brengt lekkers en speelgoed, toch geen ladders
M: Jawel, de sint brengt ook ladders
Ik: Euh... Ik denk gewoon dat de Sint dat niet heeft, ladders
M: Jawel hoor
Ik: Denk het niet Mauro
M: Toch wel, hoe geraakt die anders op het dak, met een ladder toch?
Ik: Kies maar iets anders, iets leuks
M: Een ladder, dat is leuk.

Vermoeiend, kleuters :-)

En net zaten we in de auto en ging het alsvolgt:

M: de zon is dat hetzelfde als vool?
Ik: Wat zeg je Mauro?
M: Is de zo hetzelfde als vo-ool?
Ik: Vool? Wat is Vool?
M: ahja, zoals de zon
Ik:???
M: Die klep (zonneklep van de auto -nvdr) moet naar beneden want devoolschijnt
(Tevoorschijn bedoelde hij dus en linkte dat aan de zon)

3 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Die kinderpraat moet je allemaal opschrijven, haha en onthouden. Soms echt de moeite.
Zo was Niels onlangs wakker en bestookte papa met : "kottebijl" of zoiets. Manlief dus bij mij. Volgens mij heeft hij hoofdpijn ofzo : ik versta precies koppijn.
Ik naar Niels toe: hij bedoelde snottebel dus en die moest weg anders kon hij niet meer slapen!
Gelukkig zijn moeders goed in het ontcijferen van kinderpraat.

Sofie zei

Schitterend!
Benieuwd wat de sint gebracht heeft...

Nicole zei

Leuk die conversaties. Goed dat je ze opschrijft, dat is geweldig voor later om nog eens na te lezen!