donderdag 10 december 2009

Muts


David had koude oren op de fiets. Ik had nog wat wol en een haakpen en een geleend boek van ergens uit de fifties met een duidelijke uitleg over stokjes en halve vasten.
En toen maakte ik een muts en was iedereen blij. Zo simpel* is het soms.
Nu wil Mauro ook wel een muts die ik voor hem moet maken, een donkerblauwe nog wel, morgen begin ik eraan, ik zal proberen een beetje fantasierijker te zijn, want donkerblauw is.... misschien een beetje saai voor een kleuter (toch?)



* verwacht geen hoogstaand knutseldingen van mij. Een beetje geƫxperimenteer, verder kom ik nog niet. Maar wie weet komt dat nog. Oefening baart kunst.

8 opmerkingen:

Sofie zei

Super!
En remember: 't is maar door te doen dat je het leert, en vorderingen maakt!
Binnenkort gaan we hier supermutsjes bewonderen, ik voel het al :-).

Sabine zei

misschien is het een microbe hee sofie, en eens die gebeten heeft... :-)

plukdedagsandra zei

Mooie muts. Ik zou niet eens weten hoe ik er aan moet beginnen...

Ilse zei

schone muts, ik zou net zoals Sandra ook niet weten hoe eraan te beginnen.

Anoniem zei

Een toffe muts.Mijn man gaat ook iedere dag met de fiets naar het station en het weer begint stilaan te wensen over te laten. Een muts is dan wel leuk.
Kan je het patroon hiervan misschien ook op je blog zetten.

Hiskia zei

ik vind het heel stoer, dei muts en het haken!

Anoniem zei

hai sabine,
super!! haak zelf ook en nou heb ik even een paar vraagjes. Want kan dit natuurlijk ook met andere steken doen.. meerder je gewoon tot je de goede maat hebt en dan minder je niet meer? alvast bedankt

**Sabine** zei

hoi anoniem,
Dat hangt er eigenlijk een beetje vanaf. Voor de kleintjes en voor poppen zeker gewoon afhaken zonder nog te minderen.

Voor grotere kinderen of volwassenen minder ik soms wel nog eens in de laatste toeren als de muts nog wat fladdert aan de oren.
Als je niet mindert op het einde kan je nog een cm of tien extra recht haken (zonder te minderen) zodat je een omslag kan maken.

Ben je hier iets mee of was dit niet wat je bedoelde?