donderdag 24 december 2009

Polswarmer...

Bij tikjewit had ik polswarmers gezien die ik super vond om zelf te maken.
Dus zocht ik het patroon even op, krabde mij in het haar en begon er toch aan, want ze had gezegd dat het niet moeilijk zou zijn.
En effectief, het ziet er moeilijker uit dan het is, vooral omdat ik geen enkele ervaring heb met haakpatroonlezen.
Maar dat lukte na wat zoeken prima.
In de laatste toer ging er iets mis, ik ben nog altijd niet zeker wat juist, dus haalde ik de boel weer uiteen en deed die laatste ronde nog eens opnieuw, met een min of meer bevredigend resultaat overigens.
En nu komt het: het is een polswarmer, en aangezien een mens meestal toch twee polsen heeft, moet je die per paar maken. En ik ben er zeker van dat ik te weinig draad heb om er een tweede te maken.
Er zit dus niet veel anders op om ofwel nog een bol wol van dezelfde kleur bij te gaan kopen of helemaal opnieuw te beginnen.
Dus ondanks het feit dat ik er een ganse namiddag en avond aan gewerkt heb, begin ik gewoon opnieuw. Moedig van mij, al zeg ik het zelf.
Waarom koop ik nu niet gewoon een bolletje bij dan is dat allemaal niet voor niets geweest?
Awel, das vrij simpel: het lief van mijn schoonzus heeft voor mij een ganse 60literzak, u leest het goed, met bollen wol in prima staat gered van het containerpark en me die vandaag bezorgd.
De wikkels zitten er nog rond bij de meeste bollen, en er zijn ook wat kleinere wolletjes (een ganse fietsmand vol) die kunnen dienen voor hier en daar een versierseltje of een knutselwerkje met de kindjes.
Dus geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om nu nog meteen naar de winkel te hollen om nieuwe wol, ik zou wel gek zijn. Ik denk dat ik al genoeg wol heb nu om mij een paar jaar bezig te houden met vanalles en nog wat. Niet alle kleurtjes zijn mijn ding, zo heb ik het zelf wat minder voor paasgeel en babyroze, maar als ik er in slaag die ook een leuke bestemming te geven, zal mijn dag goed zijn.
Ik zou er eens een foto van moeten maken hee, van mijn kerstschat en mijn ene polswarmer? Das dan weer een plan voor morgen... want als het bijna half twaalf 's avonds is ben ik meer in een luie bui :-)

Geen opmerkingen: