zondag 20 december 2009

Tuin en sneeuw

Zelfs bij dit sneeuwweer zijn er vanalle fijne (!) taakjes te doen in de tuin.

Ten eerste is er het vermaak der kinderen. Kindjes moeten kunnen genieten van sneeuwervaringen en dit kan hen niet ontzegd worden door koukleumig binnengezit (vind ik)
Dus...




Geitjes hebben het ook maar killig en koud. Hen bracht ik vers stro om zich in te nestelen. Ik denk dat de ze dat wel apprecieerden.





Ook de kippies worden wat vaker gevoederd (2 keer per dag nu)
Veel kans om te scharrelen hebben ze namelijk niet.
Ze zijn supergrappig want in de kippenren ligt de sneeuw zo een 12 cm hoog, hoger dan hun pootjes dus. Als de sneeuw tegen hun buikveren komt beginnen ze te huppelen en op te springen als stonden ze met hun poten op hete kolen.
Ze vertoeven dan ook liefst in of onder hun slaapverblijf.




En wat sprak ik nog van decoratie voor mijn mini-kerstboompje?
Dat bleek niet nodig, want de natuur had de mooiste versiering zelf in petto :-)
En daarna lekker weer naar binnen met de voetjes in lekkere sokjes en omdat het zondag is, de beentjes eens omhoog. Dat mag ook eens hee ;-)

2 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Leuk inderdaad met de juiste kleren en schoeisel en dat heb ik ondervonden ontbreekt me nog. Kousen ok, maar degelijke schoenen voor in de sneeuw heb ik helemaal niet dus ik weet al wat ik ga aanschaffen volgende week. Degelijke sneeuwlaarzen of bottines. En ook dikkere wanten!

**Sabine** zei

Ik heb eigenlijk ook geen deftige sneeuwschoenen hoor. In de tuin heb ik eigenlijk altijd mijn rubberlaarzen aan, ook nu, gewoon met een paar isolerende 'voetjes' en dan heb ik echt geen koude voeten.
Das enkel goed voor in de tuin natuurlijk, zo ga ik de straat niet op :-)