zondag 17 januari 2010

Aromatherapie


Op verzoek...
In mijn verstuiver zit een mengsel van:

ravintsara: preventieve bescherming tegen winterkwaaltjes (en de snotneusjes van de jongens)
palma rosa: tegen stress, geestelijke vermoeidheid, herstelt de innerlijke balans
lavendel: rustgevend
Scharlei: tegen vermoeidheid, stress en menstruatiebuikpijn.

Ik moet er me wel nog eens verder in verdiepen. Ik heb wel een goed boek erover en een samenvatting van een lezing op de oudergroepen, maar natuurlijk heb ik niet alle gewenste oliën in huis.
Momenteel heb ik er enkele (6) van biover en van chi.

8 opmerkingen:

Roelien zei

Hmm, heerlijke geuren en ja chi, die was ik vergeten, die zijn ook fijn.

Groet Roelien

moeke Vera zei

waar koop jij je oliën Sabine? Je weet toevallig geen goed adresje hier in de buurt van Aalst?
In welke verhoudingen gebruik je die oliën?

Hier achter de hoek woont een herboriste, die maakt ook zo'n dingen, maar ik zou liever zelf wat kennis opdoen ...

Sabine zei

@vera: ik koop ze in de natuurvoedingswinkel of de essenza (essenza hebben ze ook in Aalst, doe de groeten aan Laetitia als je daar gaat ;-)

Ik zal je straks een document doorsturen met wat aromatherapiesuggesties, misschien ben je daar al wat mee om te beginnen.

De verhouding is wat zoeken, en hangt ook af van of je gaat vernevelen, in bad of in een massageolie. Ik doe nu de druppels in gelijke verhouding (2 druppels van elk) op het kussentje van de vernevelaar en voeg extra toe als ik merk dat ze uitgewerkt zijn.

moeke Vera zei

Sabine,
bij deze wil ik je hartelijk danken voor de moeite. Het document dat je me doorstuurde, is echt hééééééééél intressant. Het bevat zowel uitleg als practische tips op beginnersmaat. Super.
Als ik hier eens buiten geraak :-) ga ik zeker eens langs bij Essenza ('k moet trouwens nog altijd die handcrème -Duindoorn van Weleda, was het, niet?- gaan halen.

**Sabine** zei

Ere wie ere toekomt: dat document is opgemaakt door Sofie Van Grieken, een toffe madam waarbij je ook met al je vragen over oa aromatherapie terecht kan. Haar website is www.aquara.be
De aromatheek (www.aromatheek.be) is nog een andere aanrader hier in de buurt voor wie producten, info of een cursus wil.

Nicole zei

Klinkt als een prima mengsel!

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Hier gebruiken we ook héél veel etherische olie, zowel om te verstuiven, te verdampen, in bad te doen, in het neusje te druppelen bij verkoudheid,....

Zalig hé die geuren!

vrouwtje gekruid zei

Alleen oppassen met kleintjes natuurlijk, want sommige olieën zijn schadelijk.
Sabine zou ik eventueel ook het documentje kunnen doorgestuurd krijgen? Ik ben namelijk bezig met alles die met kruiden te maken heeft.