maandag 25 januari 2010

Beetje moeilijk....

Ik heb deze week al mijn opvangkindjes moeten afbellen. Echt niet leuk.
Ik vind het heel lastig en moeilijk om mensen 'in de steek' te laten, ook al kan ik er zelf niet veel aan doen.
Vorige week sloot ik al drie dagen om met Mauro mee te gaan naar het ziekenhuis. Deze keer heb ik iets aan de hand met een hoofd dat nogal bruut kennismaakte met de grond en alle gevolgen vandien. Los van de last die ik zelf heb, zadel ik ook andere mensen op met een probleem. Mijn job is er niet eentje waarbij je een taakje kan laten liggen voor de volgende week. Het is ook niet altijd even makkelijk om een vervangster te vinden.
Dus ik sluit mijn opvang enkel als het echt niet anders kan onverwachts, en dat is tot hier toe gelukkig nog helemaal niet vaak nodig geweest.
Maar nu voelt het een klein beetje heel vervelend aan. De laatste maand heb ik de ouders van mijn onthaalkindjes nog niet bepaald overvallen met goed nieuws.
En toch... dan zijn er van die hele lieve mensen die me als ik ze dat vertel zelfs nog aanbieden van indien nodig mijn kinderen ook nog eens op te vangen 's avonds na hun dagtaak, en mensen die me dan heel lieve en begripvolle mailtjes sturen. En lieve vriendinnekes die een hart onder de riem steken als het allemaal wat moeilijk is en me een doosje vol geluk brengen.
Het gaat dan wel af en toe wat moeilijk, ik ben waarlijk echt gezegend.

14 opmerkingen:

Roelien zei

Veel sterkte Sabine, het zal vast binnenkort weer beter gaan..
Groet Roelien

plukdedagsandra zei

Dat je dat gevoel hebt is heel vervelend, maar een schuldgevoel is nergens voor nodig.
Als het niet gaat, dan gaat het niet en bij je kind willen zijn. Daar zou iedere ouder begrip voor moeten hebben en ik denk ook wel dat ze dat hebben.

Veel sterkte en een goede genezing toegewenst.

Dikke knuffel van hier naar jou.

Sandra x.

Kelly zei

Oei, dat klinkt niet leuk. Hopelijk ben je snel weer beter. Alleszins veel beterschap en een goede rust he!

Huize steen zei

He wat vervelend allemaal Sabine. Maar ziek is ziek en ik denk dat de ouders daar zeker begrip voor hebben. Als je buitenshuis had gewerkt was je ook thuis gebleven toch?? Heel veel beterschap toegewenst !!

Willy zei

Beterschap, Sabine!

sillie zei

he wat een narigheid, hoop dat je snel weer betere tijden mag krijgen.En ziekis ziek hoor, een goede (onthaal)moeder zorgt als ook goed voor zich zelf want dan is ze de/een betere moeder , aldus de kraamverzorgster van mijn laatste kindje en ik geef haar hoe langer hoe meer gelijk...

bohemienmama zei

neem de rust die je nodig hebt, anders kan je toch niet optimaal functioneren, en daar heeft niemand wat aan, maar ik begrijp je zo goed, dat rotgevoel dat je erbij hebt is vaak nog lastiger dan de ziekte of de pijn zelf, ik spreek uit ervaring, ik hoop dat het snel weer beter gaat, veel beterschap, xje

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Ik kan me voorstellen dat je je hier ongemakkelijk bij voelt maar weet je je bent ook maar een mens, toch ? Het kan iedereen overkomen en jezelf en je gezinnetje gaan toch nog altijd voor hé.

Sterkte hoor!

Liefs
Ilse

Mammalien zei

Nou, dat is fijn, dat je "klanten" zo reageren, maar je zult het er ook wel naar gemaakt hebben, hihi! Dat ze blij met je zijn, bedoel ik.

En natuurlijk begrijpen ze dat het een moeilijke periode is en een mama ook wel eens iets anders te doen heeft dan werken, dat is toch zo?

Dat is wel een van de moeilijke kanten aan het gastouderschap lijkt me. Zo enorm gebonden... je durft je nauwelijks ziek te melden 's ochtends vroeg denk ik?! Daar heb je bij een 9 tot 5 kantoorbaan dan weer minder last van...

Mam'rita zei

Beterschap Sabine,

Zorg goed voor jezelf en probeer dat schuldgevoel de deur uit te praten.
Er komt vast weer een tijd dat het beter gaat.

Aritha

Naadjes en draadjes zei

Onze onthaalmoeder laat ook altijd weten als er een van haar kindjes ziek is, ook al mogen onze meisjes dan komen. Het gebeurt ook dat ze zelf ziek is. Dat zijn nu eenmaal dingen die je niet in de hand hebt, en waarvoor we ook niet kwaad kunnen worden.
Ik sta elke keer weer versteld hoe onze onthaalmoeder het dag in, dag uit gefixt krijgt om iedereen zo de hele dag bezig te houden, en onze kindjes terug af te leveren alsof ze net uit bad komen. Petje af hoor.
Rust maar goed uit, zonder schuldgevoelens.

Isabel zei

Wat hartverwarmend die reacties van je omgeving... Hopelijk brengt de tijd wat je wat rust en vooral veel beterschap. En dat je nu eventjes forfait moet geven, dat hoort er dan eenmaal ook bij he, de ouders van je onthaalkindjes hebben daar wellicht alle begrip voor. (De onthaalmoeder van mijn zoontje is na de kerstvakantie ook onverwacht weggevallen -voor minimum twee maanden wel-. Praktisch heel vervelend, maar ik zou zelf als mama ook écht niet willen dat ze voor de kindjes zorgt als ze zichzelf niet ok voelt, 'k vind het dan ook heel professioneel van haar dat ze die beslissing heeft genomen, en hoop uiteraard dat het haar goed mag gaan).

Hou de moed erin daar!

liesje zei

Verzorg je goed hé! Even aan jezelf denken, da's gewoon belangrijk om er de andere dagen te kunnen staan (ik ken het fenomeen ;-)

moeke Vera zei

ook van hieruit veel sterkte gewenst en hopelijk komt alles snel in de sjakosj !!!

XXX van een meelevende collega