woensdag 6 januari 2010

Het kringloop-project van eloleo.

Via de reacties op mijn blog hier gisteren, kreeg ik een tip dat eloleo een kringloopproject doet.
Hier lees je er alles over. Ik voel mij natuurlijk geroepen om mee te doen.
Voor mensen die geen zin hebben om door te klikken: het is de bedoeling om zoveel mogelijk herbruikbare boodschappentassen te maken uit kringloopstofjes en die dan uit te delen. Eloleo zelve, als ik het goed begrijp, wil er dit jaar 210 maken op haar eentje. Behalve tijd heb ik alles in overvloed om er enkele te maken, dus aan 210 zal ik zelf niet geraken, maar wat het is, is het, niewaar?
Binnenkort lees je er hier alles over en zal ik er hopelijk ook wat kunnen in het rond strooien, ervan uitgaande dat er wel een aantal mensen zijn die zich op straat durven begeven met een kringlooptasje.
Zelf heb ik er eigenlijk geen meer nodig. Ik heb heel veel canvastassen en ook wat katoentjes waar ik al mijn boodschappen mee doe en er zitten ook 2 linnenzakjes in mijn handtas voor je weet maar nooit: Plastic daar zal je mij niet mee over de boulevards van Lebbeke of Dendermonde zien paraderen ;-)

1 opmerking:

natalie_eeraerts zei

Dat lijkt me een tof initiatief! Hopelijk slaat het aan! Ik krijg al meteen zin om mee te doen (met als bonus voor mezelf dat ik eindelijk met een stikmachine zou leren werken ;-) )maar 't ziet er nog niet zó simpel uit...
En ik heb de indruk dat de gerecycleerde tassen in de wereldwinkel nogal in trek zijn (bij bepaalde mensen), dus het is zeker het proberen waard!