vrijdag 8 januari 2010

Hoe is het mogelijk....

... dat in deze tijden van klimaatopwarming en buitentemperaturen van -6°C bijna alle winkels in Dendermonde en ik denk dat dat in andere steden niet anders is de deuren wagenwijd open laten staat terwijl ze het er binnen opstoken tot 22°?
Zijn we kleuters die niet eens een deur kunnen opendoen?

...dat marktleider Douwe Egberts gemeenten aanklaagt die eerlijke fairtrade koffie gebruiken en dat afficheren? Terwijl er zoveel sociale ongelijkheid is in de wereld en Douwe Egberts zelf fairtrade zou kunnen gaan maar dit niet wil?

... dat je nog steeds in elke winkel (behalve de supermarkt) een plastic zakje gratis bij je aankopen krijgt, en dat je echt expliciet moet zeggen dat je dat niet wil, in plaats van omgekeerd?

... dat de auto's hier op de baan Lebbeke - Dendermonde mij aanfluiten omdat ik met mijn fiets op de autorijbaan rij ipv op het spekgladde fietspad? Zijn we allemaal dringend op weg naar spoed?

Ik kan daar dus eigenlijk helemaal niet bij allemaal. Het is misschien onnozel, maar ik erger mij daaraan. En der zullen nog wel dingen zijn die hier een plaatsje verdienen. Maar ik ga mij niet de hele dag zitten ergeren....
Zijn der zo nog van die dingen?

(de volgende post zal wel weer helemaal positief zijn, ik beloof het u ;-)

7 opmerkingen:

Kelly zei

Ik vind al wat je opsomt (en jammer genoeg inderdaad nog veel meer van wat 'de' mensen uitsteken) ook heel ergerlijk. Ik snap de beweegredenen meestal helemaal niet. Het kost toch ook veel om je winkel met openstaande deuren te verwarmen!? (want het is duidelijk dat ze om het milieu niet bekommerd zijn, dat dat dus geen reden is om anders te handelen)
Tegenwoordig ben ik ganse dagen thuis (examenvoorbereiding), maar als ik uit huis ga, is het ook met de fiets en kom ik ook bijna elke keer mensen tegen die schijnbaar geërgerd zijn door mijn aanwezigheid op straat. Heel soms krijg ik zelfs het gevoel dat ze me eigenlijk liever zouden omverrijden (omdat ik in hun weg fiets?), maar goed, optimistisch blijven he!

Kelly zei

Oh ja, en bedankt om mijn eerste 'volger' te zijn ;)

Ingrid zei

Ik snap eigenlijk niet goed waarom het zo warm moet zijn in de winkels... ok, ja, de verkoopsters zitten daar hele dag, maar die kunnen toch ook een warmere trui aantrekken... ik haat winkelen in de winter - ik heb warme kleren aan omdat het koud is buiten, en in de winkel moet ik mij dan bijn uitkleden omdat het zo warm is binnen.

En kan iemand zeggen waar ik warme winterlaarzen kan kopen voor maat 23/24 (gisteren veeeeel winkels bezocht en niets gevonden). En mijn kleine man heeft koude voeten :(

Huize steen zei

Ik moet zeggen dat ik gister zeer genoeglijk over de rijbaan heb gelopen, en de auto's zelfs voor mij stopten :-) Maar ik vind het ook altijd bizonder ergelijk dat we niet wat meer rekening kunnen houden met elkaar. Kleine moeite lijkt me :-) En id zeer vervelend dat het zo warm is in de winkels, je moet jezelf helemaal uitpellen (en de kleintjes ook) als je even gaat winkelen.

sillie zei

hmm jah een hele waslijst en je hebt natuurlijk heel erg gelijk....
Ik vind al die dingen ook moeilijk en eigenlijk ook onverteerbaar.... we verpesten met zn allen gewoon een deel van het milieu expres op deze manier... zucht

plukdedagsandra zei

Ik erger me daar ook aan. Heel kort geleden in een winkel in Dendermonde de verkoopsters horen klagen tegen elkaar dat ze precies in een beenhouwerij werkten terwijl ik en met mij vele klanten daar stonden te zweten. Maw de verwarming draait waarschijnlijk voor de verkoopsters want de kopers zijn wél goed aangekleed. Tja!

Ik begrijp je ergernis wel.

@Ingrid: in Brantano waren er nog 23/24, maar of ze er nu nog hebben.

meisjesmama zei

ik heb ooit, en dat moet zéker zes jaar geleden zijn, mee gaan actievoeren met een groene-politieker-vriend in Mechelen. Het was een heel rustige ludieke actie om aan te klagen dat de winkels hun deuren lieten openstaan met zo'n warmtekanon erboven. Ik erger me er nu, jaren later, nog steeds verschrikkelijk hard aan!