donderdag 14 januari 2010

In de brievenbus...

Brievenbussen dienen om brieven te ontvangen. Dacht ik.
Tot ik ontdekte (lang laaaang geleden) dat men er ook graag folders in propt. Folders die ik toch niet lees over koopjes die ik toch niet ga doen.
Dus sinds jaar en dag plakt er een sticker op mijn brievenbus waarbij ik folderdragers vriendelijk adviseer om mijn bus over te slaan. En ik ben ook ingeschreven op de robinsonlijst.
Dat heeft altijd prima gewerkt, tot een paar maanden terug. Ineens wordt mijn sticker genegeerd. Geen idee waarom.
Kijkt u even mee in mijn brievenbus?
Rechts op de foto ligt de post die echt voor mij is bestemd.
Links op de foto alles wat op 24u in mijn bus werd gestopt en waar ik niet om gevraagd heb, laat staan blij mee ben.
Het is niet elke dag zo erg, gelukkig.
Ik heb er even mijn keukenweegschaal bijgehaald.
Gewicht van de door mij gewenste post:

Gewicht van de door mij ongevraagde en zelfs geweigerde post:


Ongelooflijk toch! Ongegeneerd... niet te doen.
Maar soit, ik ga stoppen met mij daaraan te ergeren, ik ga actie ondernemen.
Morgen maak ik een heel mooi, vriendelijk bord voor op mijn brievenbus om nogmaals de aandacht erop te vestigen dat ik dit niet leuk vind
Ik hoop dat dat zal werken.
En anders bekijk ik nog wel wat ik daar verder mee doen. Misschien zelf de wacht houden bij mijn brievenbus en de krantenbezorgers hierover aanspreken?

Ik hoop morgen veel inspiratie te hebben om een mooi bordje/sticker/label te ontwikkelen tegen al dat reclamegeweld, want het moet toch ook nog een klein beetje een zicht zijn hee.

9 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Misschien kunnen de bezorgers geen Nederlands lezen?!

Ik zie je al zo voor me: op wacht bij de brievenbus. Pas maar op of...

Sabine zei

OOOh Sandra, je brengt me op ideeën! Misschien moet er een universeel symbool ontwikkeld worden dat zegt: geen reclame in deze bus!

Hoe zie je me daar trouwens al staan? Paramilitair of met een preekkostuum? :-)

plukdedagsandra zei

Hihihi. Eigenlijk eerder als de loerende (buur)vrouw door de brievenbus, klaar om van zodra de brievenbus dreigt te klepperen, de voordeur opentrekt en dan met het kijvende vinger de bezorger de les spelt en dan wel op die manier dat ze nooit nog een folderke in haar brievenbus krijgt.

Seg. Ken je die madammen in hun roze pakjes? Stoer hé. Hahaha. Ik zie ons al paraderen in Dendermonde. hahahaha.

Mammalien zei

Irritant is dat he! Wij hebben ook zo'n sticker, maar af en toe ligt er dus wel gewoon reclame. AFhankelijk van de bezorger, lijkt het. En of hij er snel van af wilde zijn..

Stien zei

Toevallig heb ik vandaag net een mail gestuurd naar Citibank, met de vriendelijke doch dringende vraag te stoppen mijn brievenbus vol te steken met ongevraagd briefgedoe. Ben benieuwd of het werkt, in afwachting ga ik me toch ook al inschrijven op de Robinsonlijst! Bedankt voor de link!

Kelly zei

Schandalig, dat er dan toch nog foldertjes in je bus worden gestopt! Dat had ik nu eigenlijk niet verwacht... Weer een lichte teleurstelling :(
Maar goed, we blijven positief!
Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van dit verhaaltje ;)

sillie zei

mijn puber doet naast zijn zaterdagwerk bij de boer ook een kleine folder wijk in onze wijk, en bij de bezorg opdracht staat somms: ook de nee nee sticker bezorgen( dat zijn dan dingen van de gemeente ofzo)
En ehmmm je kunt de vaak kleurige blaadjes van de reclame wel weer leuk gebruiken om met de kindjes iets te gaan knutselen, oogt best vrolijk, dan kun je je eigen (dames)magazines heel houden , wnat die worden hier voor dta doel nogal eens gesloopt en/of mee naar school genomen.
Maar het blijft vervelend dat wel dat ze steeds door je bus naar binnen vliegen...
gr sillie

Aritha V. zei

Wat een humor-blog met die foto's erbij.

Plak de brievenbus gewoon even dicht als de officiele postbode geweest is.

minkeltje zei

Eigenlijk zouden ze ook van die stickers moeten hebebn voor belasting enveloppen! Daar vraag je ook niet om en wordt je evenmin blij van! :p