donderdag 14 januari 2010

In een wit jasje...


Velen hebben het wel gehad met de sneeuw en zijn blij dat de natuur zijn wit jasje afschudt met de dooi die is ingezet. Wij gaan hier met de jongens andere witte jasjes tegemoet.
Mauro was vandaag in het ziekenhuis en los van de frustratie dat ze daar om 7u moesten zijn, nuchter, en na een nacht met elk uur een diarree aanval van het lavement, en ze tot 11u in de wachtkamer hebben moeten zitten, kwamen papa en hij met minder leuk nieuws naar huis. Mauro heeft poliepen in de darmen en moet volgende week onder het mes op woensdag, nadat hij dinsdag ook al allemaal al onderzoeken zal moeten doorlopen en waarbij ze hem helemaal nuchter zullen maken. Men weet nog niet hoeveel poliepen hij juist heeft en hoe diep ze zitten, dus we weten ook niet hoe het allemaal gaat evolueren.
Gelukkig is hij helemaal niet ziek en heeft hij geen pijn, al vind hij het natuurlijk niet zo fijn om met mama in het ziekenhuis te gaan kamperen. Het brengt ook wat praktische vraagstukken met zich mee want we hebben 'maar' 1 auto en ik kan hem niet alleen in het ziekenhuis laten, dus moeten papa en familie zich intussen over Ubi ontfermen en zal Ubi overal wat mogen/moeten gaan logeren.

Oh nee, ik wil geen blog worden over allerlei kwaaltjes en doktersbezoekjes en kinderen en pijntjes en angstjes. Maar dat is wel wat er nu leeft natuurlijk. Wees gerust, in mijn volgende log zal het woord 'darm' niet meer voorkomen. Ik beloof het. Dan ga ik weer iets moois (mee)maken. Ik kijk er al naar uit.

13 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Ojee. Niet leuk!

En een hele organisatie natuurlijk. Ubi zal het vast wel leuk vinden en voor Mauro kun je het "leuk" maken.Boekjes, spelletjes en vooral veel extra aandacht. Heerlijk toch?! Misschien vind jij net wel rust in het ziekenhuis want daar moet je veel wachten (zie rusten) dus en misschien kun je zelfs een dutje meer doen.
En daarna gaat het natuurlijk weer helemaal goed met Mauro.

Lieve groet, Sandra.

Aritha Vermeulen zei

Dat is beslist geen pretje zeg!
En ik vind dat je best even mag klagen hoor.

Een zonnige groet!

Aritha

Huize steen zei

Wat sneu voor dat mannetje. En id zoals Sandra zegt kan jij misschien wel even relaxen in het ziekenhuis. Zou het kunnen dat hij er meer last van heeft dan jij denkt en dat daar de slaapproblemen uit voortvloeien?? Alvast sterkte en ik ben erg benieuwd naar de afloop hoor !!

Mammalien zei

Sterkte voor het mannetje (en voor jullie)!

tijdtussendoor zei

Dat het maar vlug beter mag zijn en je mag gerust je hart luchten hoor...;)

liesje zei

he, wat een rot nieuws! Ik duim voor jullie dat alles goed gaat en het wat meevalt.

Misschien haalde dat hem inderdaad toch uit zijn bedje elke nacht?
Zorg maar goed voor elkaar allemaal! En als je wil zeuren en zagen, dan moet dat kunnen via je blog, geen probleem! We kunnen er proberen zijn voor jou!

Dikke kus (want die heb je nu gewoon nodig), liesje

Vero zei

veel sterkte sabine!!!

moeke Vera zei

pfft ... hou jullie allemaal sterk zou ik zeggen ...
En volgende week deze tijd is het allemaal voorbij ...

Adje zei

Heel veel sterkte de komende tijd.

Sara zei

Niet leuk! Hopelijk verloopt het allemaal vlotjes!

Franca zei

Veel sterke voor het mannetje. En veel succes met de organisatie.
En rusten in het ziekenhuis?
Ik ben bang dat dat daar niet erg gaat lukken. Dus denk ook aan jezelf!
groetjes, Franca.

sillie zei

oh wat een narigheid.....
sterkte en beterschap!!
Hier word je zelf natuurlijk ook weer niet rustig van, lijkt mij.... je bent als moeder toch bezorgd om je kleine man....
gr sillie

Isabel zei

ai, dat is inderdaad geen leuk nieuws... Rust vinden in een ziekenhuis lijkt ook mij een hele opgave, maar ik hoop dat je in en rondom jou toch wat rust'momentjes' kan inlassen voor- en nadien. Hopelijk komt alles gauw in orde, en kunnen jullie er met zijn vieren weer volop tegenaan!
Misschien Mauro wat boekjes voorlezen rond het ziekenhuis? Of zijn eventuele favoriete knuffel in een ziekenhuis-tenue steken (verbandje, plakker, operatieschortje, ...)? Hem een kindvriendelijk fototoestelletje meegeven, waarmee hij zijn eigen ziekenhuisreportage mag maken? Een soort van kadootjesdoos maken met heel wat opdrachten errond (bv om het uur een wikkel verpakking eraf scheuren waar dan een opdracht opstaat, en helemaal op het einde zit er een kadootje). 't zijn maar wat ideetjes he, misschien zit er wel eentje tussen die je wat lijkt...
Veel succes, hou de moed erin!