zondag 10 januari 2010

Kamer 127...

... daar ga ik zometeen naartoe. Mijn 'mit' (lees: grootmoeder) bezoeken die hopelijk al aan de beterhand is na haar operatie.
Ik wil het echt... er zijn voor mensen die ik heel graag zie.
En ik wil ook graag een goeie mama zijn die in het weekend wat extra tijd voor de kindjes kan vrijmaken.
Ik wil ook elke dag vers koken, met veel groenten.
Ik wil ook genieten van mijn engagement van de oudergroepen (die was gisteren en het was heel leuk)
En ik wil een proper huisje, allez toch min of meer.
En ik wil een goeie vriendin zijn en tijd hebben om naar verjaardagsfeestjes te kunnen gaan. Ik wil nog een klein beetje tijd om dingen zelf te maken (dat helpt mij echt... mijn gedachten een plaats geven, voldoening eruit halen)
Ik heb dat alles zo hard nodig.
En een week, laat staan een weekend lijkt is zo kort.
En dus bespaar ik op slaap, wat niet de beste keuze is.
Er staat een rood lampje te flikkeren om mijn dashboard. Iets met een platte batterij.
Ik zeg het soms tegen mijzelf: Beetje minder hooi nemen. En toch opteer ik vaak voor het zoeken naar een groter vork, als je snapt wat ik bedoel.
Dansen op een slappe koord. Balans in beweging. Blijven zoeken.
Het komt wel goed.

12 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Hey Sabine,

Ik las je reactie op mijn blog en had met je te doen want ik begreep het wel. Ik wou al op mijn blog antwoorden naar jou toe: niet te veel willen...en toen las ik dit op jouw eigen blog. Dat is het dus! Niet te veeleisend zijn ook naar jezelf toe. Dag per dag en ook een stapje durven terug zetten omdat het op dit moment nu éénmaal niet zo goed gaat. De rest komt later ook wel weer terug.
Ik heb geleerd om vooral geduld te hebben en prioriteiten stellen (maar dat wist je natuurlijk al). Sommige dingen zou ik ook wel willen of vaker doen, maar ik ken mezelf en weet dan dat het op deze moment nog niet dé moment is. Door mijn vele kindjes heb ik ook veel laten vallen (sporten, lezen, ...)en ik ben minder veeleisend naar mezelf toe (vroeger dweilde ik élke dag mijn huis en de kids moesten elke dag in bad: dat doe ik al een hele tijd niet meer hoor en het is hier geen vuilnisbelt en de kindjes zien niet (altijd) zwart :). Oja. Ik heb nog steeds niet al mijn nieuwjaarskaartjes geschreven of sommige wel al , maar nog niet gepost.

Ik vind het ook straf wat jij allemaal doet. Ook al heb je er maar twee.

'k Wens je geen groter vork toe, maar meer RUST, ook in je hoofdje.

Lieve groet, Sandra.

Willy zei

((( ))) Een dikke knuffel! Pas goed op en zorg goed voor jezelf ...

Collega Martine ..Gent zei

Dat is ook mijn voornemen,dat wil ik ook.
Moet mezelf soms verplichten om het rustig aan te doen,wat niet altijd lukt maar k' doe mijn best.
Ben al zover dat ik geen schuldgevoel heb als ik eens niet doe wat ik in gedachten had.
Ik wens je rust op tijd en stond, een helder hoofd en een goede nachtrust. Je moet niet alles moeten....succes.

tijdtussendoor zei

Dit herken ik zooo goed ;)

Mammalien zei

Herkenbaar! Laat even weten als je die vork gevonden hebt. Of a la Tita Tovenaar de tijd gewoon even stil kan zetten om zelf even bij te tanken / na te denken. Dat lijkt me ook wel wat!

Vero zei

is zo herkenbaar!! sommige dagen kan je het allemaal beter relativeren en andere momenten weer niet.we moeten af en toe eens foert kunnen zeggen. dat is iets wat ik heb geleerd op m'n vorig werk. Sabine het lukt je wel!!!!!
liefs vero

sillie zei

aaaargh zo herkenbaar ook ik zou mezelf in twee willen splitsen waarvan er dan een dutje gaat doen en de ander al het andere ;-)

Dita zei

Vooreerst een heel gelukkig nieuwjaar en een grotere vork!
Ik versta je!! Je wil het al en dat is goed, maar vergeet jezelf niet of voor je het weet hang je terug in de zetel (schoon mutskes te haken!).

MiekK's zei

Hééél erg herkenbaar! Ik moet ook echt leren prioriteiten te stellen en af en toe even rust te nemen. Is heel moeilijk!
Hoe was 't met oma?
Groetjes, Marieke

Huize steen zei

Heel herkenbaar. En altijd lastig om prioriteiten te stellen. Maar er is natuurlijk geen man overboord als het huis eens niet aan kant is, er een restje was ligt etc etc. Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik een veel leukere moeder als ik dat soort dingen even laat liggen en wat tijd voor mezelf neem.

Nicole zei

Herkenbaar, het zoeken naar balans! Het klinkt alsof je best veel moet van jezelf.

Liz zei

"Een toestand van evenwicht is alleen aantrekkelijk als men op een koord balanceert; als men op de grond zit, is er niets wonderbaarlijks aan."

Ik reik jou voor 2010 alvast een magisch parapluutje én een gigantisch vangnet aan, voor mocht het toch heel eventjes minder goed gaan ...

Dikke knuf!