vrijdag 22 januari 2010

Meneertje 'Moeten'

Mauro heeft soms nogal de neiging om bevelen te geven, zoals de meeste kleuter-champetterkes, denk ik.
Hij durft wel al eens uitspraken doen als: "Jij moet dat doen, mama", "Ik moet dat hebben", etc.
Het alternatief (iets met alsjeblief) kent hij ook natuurlijk, dus als hij weer eens aan het 'moeten' gaat, zeg ik meestal "Meneertje Moeten, die woont hier niet", dan kan ik hem verbeteren zonder hem zelf te bevelen.
Dat lukte tot hier toe prima.

Net zaten we aan het ontbijt, en hij vraagt netjes "Mama, wil jij mijn yofu opendoen, alsjeblief". Ik doe de yofu open en geef hem terug en wacht op "Dank je". Ik kijk eens betekenisvol naar hem en Mauromuis antwoordt plots: "Meneertje Dank u woont hier ook niet hoor, mama".

Wat zeg je dan hé ;-)

7 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Best een slimme en opmerkzaam kereltje. Wacht maar tot die een tiener is...maar dat is natuurlijk nog allemaal heel veraf.

Huize steen zei

Whoehahaha, dat is een goeie ;-)

Aritha V. zei

Zo, wat een slimmerd. Die denkt breed na.

Mammalien zei

Hier ook een dame die roept "JIJ MOET" en dan roep ik "Ik MOET helemaal niks" waarop ze heel lief zegt "Mama, wil je alsjeblieft.." Maar ik vrees de dag dat ik het een keer terug krijg, die zin!

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

haha wat een pienter kereltje. Idd de dag dat ze dat terug gaan zeggen komt ook wel nog hoor, ik heb dat al ondervonden van mijn zoon van vier :-)

Liesel zei

Haha :D

sillie zei

:-) leuk zijn ze als ze dat zeggen ja... behalve als ze ongeveer 15 en >180 zijn :-) dan word het echt vervelend ;-), jah dit kun je als een officiele waarschuwing voor de toekomst noteren :-)