vrijdag 15 januari 2010

Op stap...


Ik en witte jassen, we beginnen al goed aan elkaar te wennen. Ook Ubi wordt verder onderzocht omwille van zijn kleine probleempjes. Zijn dieet loopt wel goed eigenlijk. Allez ja, ik vind het goed te doen. Hijzelf vindt het niet wijs dat hij alleen wit brood krijgt, en vooral dat hij geen appel of peer mag pakken en opeten. Fruit uit blik of gestoofd wil hij alleen eten (lees: wat mee prutsen) als broer ook meedoet. Broer geeft het blikvoer op van zodra de druifjes ervantussen zijn. En niemand mag nog kaas eten, want als Ubi kaas ziet of ruikt, wil hij wil hij wil hij... en weet van geen ophouden. Maar daar wou ik het eigenlijk niet over hebben.
En er doet een 'beestje' de ronde in de opvang, waardoor er veel zieken thuis zijn en er weinig kindjes hier komen spelen. Dat stelde ons vanmorgen in de gelegenheid eens te gaan wandelen en dat deden we dan ook (altijd alles ook eens van de positieve kant bekijken)
Terwijl David de wacht hield bij een slapend kleintje, trok ik er met de twee grote te voet op uit.
Ik heb nog geen tijd gevonden om iets te knutselen om aan mijn brievenbus te hangen, maar ben vanmorgen wel naar de gemeente geweest om antireclame-brievenbusstickers -want ik blijf stomverbaasd dat gisteren het aandeel reclame meer dan 20 keer zo groot was als het aandeel gewone post (zie hieronder)- én naar de natuurwinkel om nieuwe lavendelolie om goed te slapen. Morgen ga ik ook nog om een verstuiver voor etherische olie. Dat was ik al langer van plan, maar nu zeker. Ik denk dat het ondersteunend kan werken om beter te slapen, en dat het ook dienst kan doen voor de kindjes.
Ik weet dat het niet alleen dat zal zijn dat moet veranderen, er zal wat meer voor nodig zijn. Dit weekend mogen de kinderen alvast bij oma gaan slapen zodat ik zondagmorgen wat kan uitslapen, en ik hopelijk een beetje energie vind om met vriendinnetjes naar les6reines te gaan in de namiddag, alles helemaal op het gemakje. Slapen en gedachten verzetten, minder alert zijn, ontspannen.

En die kinderen, ik hou hout vast, slapen best wel goed tegenwoordig. Het gaat weer prima, mag ik wel stellen. Ubi is altijd als eerste wakker, rond 6u15 (maar dat is best wel te doen aangezien hij voor de rest van de nacht meestal geen kik geeft) en rond 7u is Mauro meestal ook beneden.
Ubi kan er zelf trouwens niet aan doen dat hij zo vroeg wakker is. Laat mij gewoon stellen dat hij elke morgen in bad moet sowieso omdat hij smerig uit bed komt. En ietske later is mijn wasmachine ook al aan het draaien. Dat dus, je zal wel snappen wat ik bedoel. Zo kan ik dat kind toch niet in bed laten liggen? Het komt er dus voor mij op aan om op tijd in bed te kruipen 's avonds, wat al vrij aardig gelukt is deze week.

1 opmerking:

spookjes zei

net de zelfde kar met net het zelfde dekentje ;-)

tijdens mijn slapelozen jaartjes zei mij zus

aan alles komt een einde goed of slecht . dus elke nacht zei ik dit tegen me zelf nooit zoveel tegen me zelf getetterd als die dagen en nachten ;-)

je had me een tip gegeven voormijn chocolade verslaving
wel eerst werkte ze niet(tandpasta zonder munt) maar nu heb ik een staaltje tandpasta met munt en ik snap nu de werking
vreselijk die chocola bedankt voor je tip dus.