zaterdag 30 januari 2010

Plannen...


Januari is bijna om, nog efkes.
Op de valreep nog enkele koopjes kunnen doen. Ik was op zoek naar bedlinnen, maar wil dat het liefste ecologisch, maar ook budgetvriendelijk. Niet altijd een haalbare combinatie en ik doe niet graag toegiften. Er is niet echt een groot aanbod aan eco-bedtextiel en wat er is, is niet altijd direct betaalbaar voor mij. Tot ik vandaag op een koopje botste. 100% fairtrade en biologisch bedtextiel aan een klein prijsje. Kon ik niet laten liggen en ik ben er heeeeel blij mee. Het is nog helemaal smaakvol ook natuurlijk. (een auberginekleurige set en eentje in antracietgrijs, zonder al te veel tralala, in het antraciete zit wel een zijde-achtig streepje, voelt zalig aan)

En wat februari brengt...
In alle geval al een nieuwe "Op de koffie bij pluis" namelijk op 21 februari 2010!
Voor wie het concept nog niet kent: Pluis is een biofaitrtradeduurzaammooi-winkeltje in Schoonaarde (Dendermonde) en daar organiseer ik graag theekransjes.  Het is een echt ontmoetingsmoment tussen schone mensen. Je kan er kennis maken met elkaar (en met mij) en met de pluiswinkel (zonder enige aankoopverplichting!) en gezellig een kopje koffie of thee drinken, gebakjes en andere snoeperijtjes eten, lachen om spelende kindertjes, en dromen van een mooie duurzame toekomst. Iedereen is meer dan welkom, ik krijg wel graag een seintje zodat ik weet hoeveel stoelen ik moet voorverwarmen. Kindjes mogen uiteraard meekomen (al dan niet in de buik). Ik vind het super als er ook mensen komen die ik nog niet ken, echt iedereen is welkom, geheel vrijblijvend. Mail maar als je hier nog meer info over wil.

Vandaag waren we ook bij de bank om de verbouwplannen voor te leggen. Ook hier willen we alles zo ecologisch en duurzaam mogelijk doen. Moeilijke keuzes te maken. Want we willen zoveel en het budget is niet onbeperkt natuurlijk. Wilde weldoeners wil ik altijd mijn rekeningnummer geven ;-)
Prioriteiten stellen dus. En vooral ons verstand goed gebruiken. Nadenken. Discussiëren. Niet makkelijk. Maar we komen er wel. (al zie ik er bij voorbaat wel al enorm tegenop)

11 opmerkingen:

Stien zei

Ik ken het, eco/bio is soms ook teveel voor mijn portemonnee. Maar 'k heb vorig jaar ook mooi bedlinnen gevonden in de solden, van bamboe, als ge wa zoekt komt ge nog wel wa tegen!
Toevallig vandaag ook weer een verbouwdiscussie gehad. Het lief vindt alles al gauw te duur, terwijl ik daar dan weer wél iets makkelijker wat meer geld aan kan geven. Gelukkig komen we er wel uit, hopelijk jullie ook! Succes, en niet vergeten te genieten van het verheugen op wat gaat komen, en van het plannen op zich (dat vergeet ik soms wel eens met al dat gediscussieer)!

Roelien zei

Succes met keuzes maken en veel plezier met de plannen!
Je het over dat januari bijna voorbij is, dat is denk ik voor heel veel mensen een lichtpuntje. Er zijn op dit moment zoveel mensen zieken januari duurt zo lang dit jaar...

Lieve groet Roelien

Roelien zei

Tikfoutjes: je hebt het over januari en er zijn veel mensen ziek en januari duurt zo lang (er hangen drie kinderen om mij heen, dat typt wat lastig)

**Sabine** zei

Je zegt het daar, Roelien. Er zijn idd veel zieken. Ik had een foto kunnen bijplaatsen van mijn twee bleke zoontjes waar niets in blijft zitten van voeding, vocht of watdanook, maar ik had mijzelf beloofd: geen ziekenverhalen meer op blog ;-)
Maar februari gaat alles goed maken. Ik voel het.

mama'ritha zei

Leuk, die nieuwe aankopen. Veel plezier ermee. Ik hou wel van aubergine!

Wij hebben ook verbouwplannen. Die gaan eind februari van start. Zie er ook een beetje tegenop. Het duurt vier weken.

Leuke stukje schrijf je over 'Op de koffie bij pluis' Klinkt gezellig.

Groetjes: Aritha

**Sabine** zei

hej mama'ritha... veel goede moed met de verbouwingen!
Ik heb het idee dat we 4 jaar gaan bezig zijn ;-) (de helft van ons huis wordt helemaal afgebroken en opnieuw -maar dan anders- opgebouwd)
Misschien moet ik me dat alvast maar voorhouden, dan is de kans heel klein dat het uitloopt :-)

Mammalien zei

Fotootje???

Leuke links zijn altijd welkom. Ik ben nog wel op zoek naar leuke (en betaalbare) eco/bio/faire trade dingen..

plukdedagsandra zei

Veel succes met het plannen enzo. Niet altijd makkelijk om met twee de juiste keuzes te maken.

Bij Pluis is het heel gezellig. Ik ga het plaanen in mijn agenda. Kijk er al naar uit.

Ik vind januari ook lang duren...

Anoniem zei

bij de hema verkopen ze ook eco bedlinnen

noelle zei

nee ik ben niet anoniem ik ben noel

Eline zei

Inderdaad... vertel eens waar je dat bedlinnen vandaan hebt :-)