vrijdag 15 januari 2010

Survival in het ziekenhuis


We zijn ons stillaan toch al een beetje aan het voorbereiden op het ziekenhuis.
Het ziekenhuis is in Brussel. Dat is van bij ons normaal gezien ongeveer 35 minuutjes rijden, maar in de ochtendspits moeten we rekenen op 2u in de auto zitten. Dat is op zich al niet iets om naar uit te kijken.

Maaa-aaar: Mauro is dol op treinen en bussen. Dat vind hij heel avontuurlijk. Dus zoek ik nu even uit hoe we er met trein en bus geraken en maken we er een 'leuke trip' van. Ook een voordeel voor de papa, die dan in geval van nood Ubi ergens kan ophalen moest dat nodig zijn, handiger als je dan de auto eventueel kan gebruiken.

Ergens hieronder bij de reacties op een vorig log kreeg ik de tip om Mauro eventueel een fototoestel te geven, waarmee hij een fotoreportage kan maken over zijn verblijf in het ziekenhuis. Wel dat is een superidee waar ik misschien zelf niet op zou zijn gekomen (merci Isabel!)
Mauro houdt van foto's maken, al mag hij dat niet zoveel zelf doen van mij (heel af en toe wel een keer) maar zo kunnen we hem misschien wat afleiden van de ongetwijfeld ook vervelende zaken die in zo een ziekenhuis moeten gebeuren.
Aangezien we niet zoveel bezoek zullen kunnen hebben, kan hij op die manier ook achteraf aan oma en bobonne en mit en pit en peter Dirk en al wie het horen wil laten weten hoe het daar was in het ziekenhuis en hoe flink hij wel niet is geweest (dat hoop ik dan maar ;-))

Hij mag ook spullen meenemen waar hij thuis door kleine broer en de onthaalkindjes niet veel mee mag spelen, zoals de playmobiel en de mooiste kinderboekjes. We gaan ook veel voorlezen uit boeken die hij mag kiezen.

Beer en Leeuw krijgen ook pleistertjes en draadjes en moeten ook onderzocht worden. Natuurlijk mag Mauro daarbij de dokter zijn. Hij heeft wel twee doktersvaliezen en 3 stethoscopen, dus dat komt wel goed.

Wie verder nog tips heeft om het voor kleuters wat aangenaam te houden in het ziekenhuis, laat maar horen!

2 opmerkingen:

Naadjes en draadjes zei

Onze oudste dochter heeft al een aantal keren in het ziekenhuis gelegen. Daarom heb ik hier thuis een doos staan, waarin ik regelmatig kleine dingen insteek. Als we opgenomen worden, dan gaat die doos mee. Ik denk dat er op dit ogenblik een paar playmobilmannekes, een plakkerboek, een memory, stempelstiften en een leesboekje inzitten. Meestal haal ik mijn schatten in winkels zoals Action, een klein prijsje en toch leuk.
Veel succes in het ziekenhuis en een spoedig herstel

Bien zei

sneu dat hij naar het ziekenhuis moet...wij zijn dat gewoon met Merlijn, onze zoon van bijna 10, hij heeft mucoviscidose.
wij nemen meestal extraatjes mee : een speelgoedje of nieuwe strip en iets wat hij lekker vindt (een cola of ice tea)
zeker zijn favoriete dvd of video, ze hebben in het ziekenhuis meestal een hele collectie maar hij kijkt dan het liefst naar 'finding nemo', iets wat hem opvrolijkt.
neem ook iets mee om jezelf bezig te houden, een haakwerkje of een magazine want daar zitten duurt soms héél lang.
veel groetjes,
Bien