vrijdag 12 februari 2010

Daar gaat hij...

Het doet best wel raar als een kindje niet meer naar de opvang komt, om naar de kleuterschool te gaan.
Het lijkt dan eerst alsof het kind gewoon naar huis gaat en na het weekend wel weer terug zal komen. Dus eerst voel je er niet veel van, maar na een paar dagen komt toch wel het gevoel van 'hier klopt iets niet, mis ik nu niet iemand?'.
Want een kind dat anderhalf jaar (sommigen langer, sommigen korter) bijna dagelijks kind aan huis is, begint toch ook een beetje mee tot je gezin te horen. Ik zie ze groeien, ik zie ze spelen, ik zie hun vreugde en groot en klein verdriet.
Nu is het eerst gewoon weekend en voor velen volgende week ook krokusvakantie. Daarna begint voor deze kerel de schoolcarrière. Ik hoop dat hij dat goed gaat doen, dat hij zich daar snel thuis voelt tussen alle kindjes. Ik duim. Tot ziens!!

4 opmerkingen:

mama'ritha zei

Dat zal echt wennen worden.
Mooi ogen zeg!

moeke Vera zei

Ziet er een pienter bazeke uit !!! Zal het prima doen op school !!!
Wat jij hem meegaf zal hij altijd met zich meedragen :-)
XXX

Mammalien zei

Wat een ventje... heerlijk! Dat hij het maar naar zijn zin mag hebben op school!

leen zei

Op de korte tijd dat ik je ken, heb ik hem ook enorm zien evolueren!Hij zal het wel heel goed doen op school, zeker met jouw bijdrage van de afgelopen tijd.