zondag 21 februari 2010

Mooie mensen

Meligheid  op een zondagavond... mag het?
Het was een zeer mooi weekend.
Gisterenochtend was er oudergroep, de eerste die ik helemaal alleen ging begeleiden sinds de opstart een jaar geleden. Mijn lieve collega-vrijwilliger moet rusten om haar tweeling nog zo lang mogelijk in de buik te houden. Er was veel minder opkomst dan verwacht -hoewel er biobubbels waren en toastjes en we een winkel hadden waar je gratis konden shoppen in eco-producten- maar ik heb het niet aan mijn hart laten komen, ik heb genoten van het gezelschap dat er wel was en het was heel fijn. Daarna bezocht ik mijn zetelligerig collegaatje, om verslag uit te brengen, te lachen, haar buik nog eens te bewonderen en van haar man inspiratie te krijgen voor een lekkere vega- stoverij.
Ik was heel blij, maar doodop tegen de avond. Zalig geslapen onder mijn eco-zacht dekbedje.

Vanmorgen begon de dag al vrolijk, voor mij toch... David was net een oud mannetje als hij opstond. Hij is gisteren gaan paintballen met vrienden en had zoveel last vandaag: Al zijn spieren deden pijn van het lopen en bukken, en dan de tikken die die kogels tegen zijn lijf deden (de blauwe plekken zijn daar getuige van)
Dat was echt zo grappig om te zien! Hij is pas 28 geworden vorige week :-) Gelukkig kan hij er zelf mee lachen en heeft hij een heel leuke tijd gehad met zijn vrienden die de bijkomende last meer dan goed maakt.
En... hij was nog fit genoeg om te stoeien met ons jongens vandaag, want de ene mocht niet mee (geen moment op mijn gemak dan) en de andere wou niet mee (omdat zijn vriendje niet kon komen, die was ziek) naar Pluis.
Want daar dronken we koffie en thee vandaag, met lekkere zelfgemaakte gebakjes en met heel mooie mensen. Aan iedereen die geweest is: dankjewel recht uit mijn hart. Ik vond het erg gezellig, ik heb echt genoten en gelachen (oa met muizen en olifanten.... gna gna gna... geniet nog na) Het is zo leuk om mensen te ontmoeten en gewoon te kunnen zijn...
En er zijn echt niet veel winkels waar je langs de achterdeur naar binnen kan en direct een warm onthaal krijgt. Dat is dan weer leuk aan zo'n klein, alternatief winkeltje met een uitbaatster naar mijn hart.
Helaas helaas.. heb ik mijn fototoestel laten liggen bij Lieve.... dus geen sfeerbeeldjes, maar die komen nog, later op de week als ik mijn toestel ben kunnen gaan halen.

Dat is wat dit weekend bracht en wat mij nu zoveel energie geeft om de komende week weer aan te vatten. De mooie mensen die ik tegenkom op mijn weg. De inspiratie die me tegemoet komt, de 'goesting' om er weer in te vliegen en ervoor te gaan.

6 opmerkingen:

Kelly zei

Oh, dat klinkt inderdaad heel fijn! Ik krijg energie en zin om erin te vliegen, gewoon door dit te lezen :)

sillie zei

:-) heerlijk dat je een geslaagd project had!!!! het klonk ook zeer leuk... geloof niet dat wij zoiets hier in d ebuurt hebben...

Huize steen zei

Dat klinkt allemaal reuze gezellig :-) Misschien moeten we dat hier ook eens organiseren ;-)

Sabine zei

misschien zijn jullie dan al met twee :-)

Ik ben die OG ook vanuit het niets opgestart samen met die collega die ik alleen van het internet kende, en die koffie bij pluis: die doe ik uiteraard in samenwerking met Lieve, maar toch ook voor het grootste deel omdat ik zoiets heb van: eh! Dit is te schoon om niet onder de aandacht te brengen, laat ik iets organiseren.
:-)

Suzette(ken je die?) had ook plannen om zo'n dingen te gaan organiseren, maar ik weet niet waar juist en Nederland is ook zo groot...

plukdedagsandra zei

Klinkt allemaal heel erg tof en gezellig.
Bij Pluis was ik erbij dus ik kan dat beamen. Het IS gezellig en Lieve is een hele warme vrouw.
Ik was blij dat ik er weer bij mocht zijn.
En zo rustig. Daar ben ik soms wel aan toe.

mama'ritha zei

Joh, dit klinkt echt als een mooi dag. Heerlijk dat je zo'n positieve blog geschreven hebt.