woensdag 24 februari 2010

Today is a good day..

Vandaag had ik heel onverwacht een dagje vrijaf. Niet zo tof voor de kindjes die ziek waren en daarom niet naar de opvang konden komen, langs de andere kant... toch ook een beetje een gevoel van 'juij, nu kan ik vanalles doen waar ik anders niet toe kom'.

Niets is minder waar. De strijk ligt hier nog steeds, het stof moet nog worden afgedaan, en de keukenvloer.... laat ons zeggen dat het goed is dat het licht daar niet aan is voor de moment.
Gelukkig zijn alle voorbereidingen nu wel al getroffen voor een workshop die ik morgen ga geven en die begint pas na de middag, dus heb ik nog een hele voormiddag om te kuisen. Dat doe ik overigens toch veel liever bij daglicht, anders is het toch nooit goed gedaan. En op donderdag gaat Ubi naar oma, dus dat is ook mooi meegenomen.

Het is vooral Ubi die ervoor zorgt dat ik niets in het huishouden kan doen als hij hier rondtrippelt. Als ik wil afwassen wil hij gegarandeerd helpen. De potjes en bekers in de kast zetten, dat kan nog net, maar sleutels in het water gooien... niet tof.
En wat dacht je van zijn smeekbede om in bad te mogen? (Als ik hem liet doen ging hij drie keer per dag in bad, maar dat kan natuurlijk niet) Hij heeft er iets op gevonden: hij kapt zijn drinken (liefst diksap of vers fruitsap) over zijn hoofd... dan ben ik wel verplicht hem te gaan wassen. (Hij vindt dit grappiger dan ik)
En als ik wil stofzuigen, dan loopt hij achter mij aan om met zijn voet op de schakelknop te duwen zodat de stofzuiger steeds uitvalt. Hilarisch vindt hij dat. Dweilen is al helemaal geen optie dan.
En zo komt het dan dat ik een halve dag heb opgeruimd en gekuist en afgewassen en dat daar niets meer van te zien is nu.

Och ja, ik denk dat er nog wel mensen zullen zijn die dit herkennen. Gelukkig weet ik dat dit overgaat want ik heb het met Mauro ook al eens overleefd en dat is toch goedgekomen.

Nu slapen ze en kan ik nog een klein beetje verder werken aan mijn eigen moeders-voor-moeders werkje... Ik ga beginnen met de slap met mouwen van meisjesmama, benieuwd of het me nu gaat lukken met die biais, want dat is me de vorige keer echt niet gelukt...

5 opmerkingen:

Roelien zei

Ha Sabine, sorry maar ik vind dit grappig om te lezen...Ja, dat gaat over maar helaas komt er iets anders voor terug..
Fijne avond, groet Roelien

mama'ritha zei

O, o...wat een handenbindertje zeg! Probeer rustig te blijven. Kun je de humor er nog van inzien?
Het gaat echt over!

Huize steen zei

Erg herkenbaar ;-) Ik ben al blij als ik 5 min kan genieten van een net huis hahaha.

plukdedagsandra zei

Dit is inderdaad heel erg herkenbaar en grappig om te lezen al weet ik ook heel goed dat het op dat moment helemaal niet grappig is!

Hier lukt het ook nooit lang om het opgeruimd en proper te laten . Eén dag ofzo? Oudste windt zich daar soms erg in op. "Nu heb ik net de woonkamer opgeruimd en hebben ze alweer dit of dat uitgehaald!" Tja. Dat deed zij ook vroeger.

Sabia zei

Die houd je wel bezig zeg. Ik kan me voorstellen, dat je af en toe zoiets hebt van; ik laat het allemaal maar even.