woensdag 17 februari 2010

Zakdoek leggen, niemand zeggen...

... ik heb de hele avond gewerkt. 4 paar zakjes heb ik afgewerkt, 4 van groen en 4 gestreept...


Linnenzakjes gestikt dus, voor een collega die mijn idee nog niet zo slecht vond.
Het is niet echt een eloleo-zakje, maar het zal toch ook bijdragen aan minder plastic zakjes (hopelijk) en is dus wel een ecologischer alternatief.
Vanmorgen vond ik het niet eens erg dat Ubi supervroeg wakker was, zodat ik alle knoopsgaten alvast nog voor het ontbijt kon innaaien, zodat deze taak alvast opzij kan worden gelegd en ik mijn workshop van volgende week nog kan voorbereiden vanavond als d ekindjes slapen, want die deadline komt ook steeds dichterbij. Zaterdag is er nog oudergroep en zondag de koffie bij pluis (en die linnenzakjes moeten daar mee naartoe)
David lachte een beetje met mij en zei 'jij haalt je toch telkens ook nogal extra werk op je nek hoor'...
Hmm... Misschien wel, misschien niet. Ik ervaar het niet als werken, dus hij heeft niet helemaal gelijk. Integendeel: vanalles organiseren om mensen bijeen te brengen die bezig zijn met een planeet en toekomstvriendelijke levenswijze, dat geeft mij wel heel veel energie.
En van waar komt dat dan eigenlijk, die drang om dat alles te doen? Want er zijn wel nogal wat mensen die dezelfde dingen als ik belangrijk vinden, maar dat maakt nog niet dat iedereen het zo nodig vindt om te gaan bloggen, te organiseren, te bedenken,... (maar op een andere manier bijdragen is minstens even waardevol!)
Niet dat ik daardoor mijzelf 'beter' vind dan een ander, maar op het riscico af om prekerig over te komen, heb ik wel ergens diep in mij een behoefte om het uit te schreeuwen.... dat er iets moet veranderen, dat we zelf de verandering kunnen zijn. Een behoefte die anderen misschien niet, of minder hebben (en sommigen nog erger als ik :-D )

Maar het is mijn weg denk ik. Ik geniet ervan er mee bezig te zijn.
Het is ook mijn manier om mijn kinderen niet te moeten teleurstellen als ze me vragen: Mama, wat heb jij gedaan om een mooie wereld voor ons te maken? Op welke manier deed jij wat je dacht dat 'juist' en 'goed' was?
Ja, misschien is dat wel mijn drijfveer, misschien zijn mijn kindjes wel de reden.... ook al van voor er ooit sprake van hen was.


11 opmerkingen:

mama'ritha zei

Ik vind deze blog van je heel waardevol. Vooral het laatste stuk.

Liefs uit een grauw Veenendaal.

sillie zei

:-) je bent weer heel lekker crea en inspirerend bezig.

Mammalien zei

Hihi, ik herken het stofje... Ikea?! Volgens mj heb ik er een dekbedovertrek van oid. Of iets anders. MOet zo even zoeken..

**Sabine** zei

jep mammalien.... ikea.
Dat ligt hier nu al zo lang in de kast, en de collega mocht kiezen :-)

Sabia zei

Erg mooie stofjes. Zaken die heel belangrijk voor je zijn voelen ook niet zo heel snel als werken.

Elke zei

bij deze pleit ik schuldig en dank je voor het "extra werk"...

Franca zei

Goed bezig!

plukdedagsandra zei

Je wilt een verschil maken en dat je ook. Goed bezig ben jij al een hele tijd. Super hoe jij het allemaal doet.

leen zei

Mooi, mooi, mooi! Goe bezig mijn gedacht en doe vooral zo verder. Wij genieten mee van jouw ondernemingszucht en vinden ook onze weg naar een betere, cleane en onbaatzuchtige wereld!

Roelien zei

Mooi gezegd en helemaal geen prekerig gedoe, het is jouw weg en het is goed dat je er aandacht voor vraagt, zodat meer mensen zich bewust worden van het milieu en van duurzaamheid. Bewustwording is vaak al een probleem op zich. Dus ga vooral door.

Sara zei

Ik vind het juist super dat je daar zo veel tijd en energie in kan steken! Over de meeste dingen denk ik hetzelfde als jij, maar helaas ben ik soms wat te lui om het allemaal in de praktijk om te zetten.