zondag 7 maart 2010

De kip of het ei?

Als ik niet gisteren ei had gegeten had ik me vast kiplekker gevoeld. Dus zonder ei de kip en met ei geen kip. Voila, filosofische vragen zijn vaak zo makkelijk te doorprikken.

Voor de mensen die mij niet te goed kennen: er zijn 2 geuren die ik afschuwelijk vind en dat zijn shoe discount (grote winkel vol plastic schoenen met en geur die mijn neus binnendringt en zich nestelt in mijn slijmvliezen) en ei. Echt: daarmee vergeleken vind ik een net bemest akkerland een waar geurfestijn.

Een omelet met groenten, dat kan nog net, dat valt wel mee van geur. En aangezien ik mijn zonen dat gisteren heb voorgeschoteld moest ik dat zelf ook wel eten (het goede voorbeeld enzo). En vermits de zonen niet te veel honger/zin hadden, at ik het grootste deel.
Je wil het vast echt niet weten hoe het verder ging, dus stop gerust met lezen.
Iets met op tijd gaan slapen na de enige motilium in huis te hebben 'genuttigd' en er om 5u al weer uit zijn om het ei met h-ei-mwee weer los te laten. Het broertje van het ei heeft me nog ganse dag parten gespeeld en zoekt nu tegenspruttelend de andere uitgang, en het heeft haast.

Niet fijn dus, ab-so-luut niet.

Maar ik kan het me niet laten om mijzelf dan te vergelijken met mensen die zich dagelijks ellendig voelen door ziekte of armoede. En dus nee: ik ga echt niet zitten zeuren over de eierige zondag. Het is niet leuk, maar ook niet het einde van de wereld. Er zijn veel erger dingen dan dit.
En morgen gaat het weer helemaal beter.

Maar toch geen ei meer voor mij :-)

7 opmerkingen:

Mammalien zei

Je schrijft het leuk maar ik geloof toch niet dat ik met je wil ruilen vandaag (-;

Heb je altijd last van ei of viel deze wat rottig?

**Sabine** zei

hehe mammalien er zijn verschillende hypothesen die de ronde doen.

1. maagje was al niet goed
2. eitje was niet goed meer (was nochthans vers en er was geen 'geurhinder')
3. vreemde reacties in mijn maag van 's avonds omelet te eten (ik heb geen gal meer dus moeilijk te verteren voedingswaren liggen soms wat gevoelig 's avonds)
4. een combinatie van dat alles

moeke Vera zei

dat gevoel van 'kotstmisselijk' worden heb ik bij het ruiken van botermelk en plattekaas ...
Ware het niet dat mijne vent daar echt tuk op is ... grrr ... ik zie die dan met veel liefde zijn boterhammeke veroberen en zijn glaasje drinken ... op het terras ... waarna hij met veel liefde het glaasje in de stal gaat omspoelen alvorens het binnen in de vaatwas te plaatsen.
Doet hij dat niet, dan mag hij instaan voor de gevolgen ... en Motillium helpt hier écht niet :-(

Franca zei

beterschap!

plukdedagsandra zei

Oei. Sabine. Dat is niet leuk. Als ik wist dat het van het ei kwam zou ik het ook niet meer eten. Zo ben ik ooit eens (15 jaar geleden ofzo)kotsmisselijk geweest van een pitta en het daarna jarenlang niet meer geëten. Bah!
De laatste jaren heb ik ook erg vaak last van krampen enzo. Ik dacht altijd dat het door die zwangerschappen kwam.
Een pijnstiller helpt "even".

Veel beterschap. Hopelijk ben je vandaag weer kiplekker.

Liefs, Sandra.

mama'ritha zei

Nooit meer ei eten.

tijdtussendoor zei

Hopelijk ben je vandaag al wat beter ;)