zondag 21 maart 2010

En in de tuin wordt het ook al lente...





Zalig buitengewerkt gisteren in de tuin. Frisse lucht ingeademd. Gewoeld met de handen in de aarde. De kindjes mochten 'helpen' en vonden het minstens even leuk als wij. En kijk, aan onze pas gesnoeide bomen en struiken kwam het eerste groen al piepen. Zo banaal als dit over 2 weken zal klinken, zo feestelijk vind ik het nu.
Vandaag doet de regen zijn werk (ook heel blij mee: je zal zien hoeveel groener het gras volgende week hierdoor is) en kan ik even bijbloggen :-)

David maakte klimrekken voor de braamstruiken in de kippenren. De kippen kropen in een hoekje, een beetje geïntimideerd door al dat geloop in hun verblijf, al zijn ze wel al een en ander gewoon intussen.




Vorig jaar plantte ik ook daslook in onze tuin, een wild kruid dat steeds maar zeldzamer wordt en dat je in het wild niet meer mag plukken, maar wel lekker en gezond is. En kijk: het is gelukt! Leuk!!

Ik ging ook op 'tocht' met Mauro.... de velden achter ons huis in. Ik blijf het jammer vinden dat ze hier een heel drukke baan willen aanleggen.
Niet alleen voor ons, maar als je ziet wat voor leven zich hier ontwikkelt! Vogels, fanzanten, konijntjes, en het microleven in en rond de beek, de bomen, de velden...
Al die zaken die voor sommige mensen niet opwegen tegen het gebruiksgemak van de auto en zo snel en vaak mogelijk van A naar D de geraken, of van E17 naar E40. Echt zonde....

De natuur is een groot spel :-) Dit poppetje was eigenlijk onkruid. Doet er iemand mee poppenkast?

En de geitjes wonen ook niet meer bij ons. Ons bokje (Jom) is geadopteerd door een soort van geitenranch en zal er op dit moment zijn plaats aan het zoeken zijn tussen 15 andere geitjes.
En Jeanne die woont sinds vanochtend bij mijn tante en nonkel, zij mag binnenkort babygeitjes dragen en opvoeden en Mauro en Ubi kunnen haar natuurlijk wel veel gaan bezoeken. De weide van de geitjes wordt een speelweide voor de kindjes. Daar komt een schommel/klimrek.

7 opmerkingen:

Dutch Apple zei

Heerlijk he? Lekker weer naar buiten, genieten van de natuur.
Nu maar hopen dat het ook echt door gaat zetten dat mooie weer...

vrouwenhand zei

Leuke foto's!
Wat een prachtige kipjes!

Wij hebben er vandaag een tuindagje van gemaakt, hier scheen vanmiddag gelukkig het zonnetje weer.

plukdedagsandra zei

Wat een schone foto's. We namen ook de fiets vandaag om te gaan fietsen naar het eetfestijn. Het druppelde een beetje, maar we vonden het allemaal heerlijk.

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Doet deugd hé zo eens in de tuin kunnen werken, hier ook bijna een gans weekend bezig geweest, laat de lente maar komen.

Nicole zei

Wij wonen ook vlakbij een stuk natuur, waar ze ook een randweg willen aanleggen! Echt afschuweljk.

Roelien zei

Wat een geweldige tuin heb jij!

En die weg dat is natuurlijk vreselijk, wat er allemaal opgeofferd wordt voor de auto, brrr

mama'ritha zei

Mooi, die foto's. Genieten van de natuur...

Maar ik schrijf dit berichtje eigenlijk omdat ik de zaadjes vandaag ontvangen heb!!!!!
Morgen schrijf ik er een blogje over!

Heb je mijn boek nog niet? Laat je het wel weten als het niet aankomt?
Want ik heb nog een presentexemplaar!

Daslook ken ik niet! Leuk is dat, kruiden die zeldzaam zijn.