dinsdag 2 maart 2010

Verwarring



Er zijn mensen die mijn bedoeling om mijn kindjes zo ecologisch en gezond mogelijk op te voeden verwarren met een sadistische neiging om ze met zoveel mogelijk trauma's op te zadelen die gepaard gaan met een te naïef geloof in een betere samenleving.
Mede daarom vind ik het wel grappig dat er vandaag een artikel in de krant stond over Tom Boonen, onze nationale wielertrots (ahum) die tegenwoordig macrobiotisch eet om zo superprestaties neer te zetten. Niet dat wij macrobiotisch leven (ik heb daar te weinig kennis over) maar er zijn toch wel een aantal overlappingen met een vegetarische levensstijl.
En nu maar hopen dat die superprestaties niet uitblijven, want het wegseizoen is maar pas begonnen ;-)

En ik ben de laatste tijd ook heel erg bezig met vanalle leuke dingen. Balletjes die aan het rollen gingen en nu ineens wel heel vlotjes gaan. Maar leuk dat dat is... ongelooflijk.
Ik kan daar evenzeer van genieten als van het lentezonnetje vanmiddag op mijn snoet toen ik ging wandelen met de kindjes (heb je't ook gevoeld?)

De zon brengt ook verlangens met zich mee. Vooral verlangens naar een lentefris huisje. Mij ontdoen van overbodige ballast. Opruimen, schrobben en kuisen,.. langs de andere kant liever buiten natuurlijk om te genieten... in plaats van me te wentelen in winterstof.

Een weg zoeken tussen de waanzin en de realiteit, tussen geloof en wanhoop, tussen stoffer en blik, tussen de liefde en de leegte en dat alles met een open hart, een frisse blik en gezond verstand.
Boeiend allemaal... heel boeiend.
En soms ook confronterend ;-)

9 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Ocharme die bloedjes.

Hihi. Ken het gevoel wel. Men spreekt ook al van kindermishandeling als je je kinderen ergens heen stuurt met de fiets in de koude (of eigenlijk dat ze dat zelf per se willen!)als het bv. vriest of regent...

Roelien zei

Ja, een schoon huis is een teken van verspilde tijd. Tijd om buiten te zijn, te genieten van de zon. Aan de andere kant, soms is het eerst nodig om te investeren (schoon te maken, opruimen, te kuisen zoals dat heet geloof ik) om pas dan te kunnen genieten. Leuk stukje, zet me aan het denken..

Groet Roelien

nele zei

Een proper huis zorgt ervoor dat je je gedachten beter kan ordenen. Bij mij toch. Ik had vandaag hetzelfde gevoel. Willen genieten van het zonnetje terwijl de zon door je ramen net benadrukt hoe stoffig en rommelig je huis is. Ik ben dan maar aan het kuisen geslagen. Kwestie van het zonnetje te kunnen genieten op mijn blote gezicht én door mijn propere, gekuiste ramen. ;-)

codehawk zei

"A clean house is a sign of a wasted life". Super ! LOL.

Inderdaad schitterend weer vandaag.

Ben speciaal van het station terug naar huis gereden, om met de scooter te kunnen crossen...

Dimi.

Sabine zei

Ja Nele, das juist. Ge hebt gelijk. But then again: kuisen was niet echt een optie vandaag met al die kindjes rondom mij, dus zijn we maar met z'n allen gaan wandelen... dat was toch de optie die te verkiezen was boven mijneigen zitten storen aan het stof enzo. Om het goed te maken met mijneigen heb ik daarna wel nog in de gang een kast uitgekuist en een doos voor de kringloop klaargezet. Dat is toch ook al dat...

Mammalien zei

oef, dat laatste, dat lijkt de mantra van mijn huisgenoot/wederhelft wel. Leuk hoor, vooral omdat ik altijd de eerste ben die het (na een aantal weken) niet meer kan aanzien en dan toch maar begin met mijn schuursponsjes....

Willy zei

Ge-wel-di-ge spreuk!

Nicole zei

Wat een grappige foto.
Een schoon huis kan natuurlijk ook een teken zijn van een schoon en opgeruimd hoofd, en een frisse ziel!

tijdtussendoor zei

Ik kan er echt van genieten als ons huis eens een keer helemaal netjes en proper is...alleen gebeurt dat niet vaak ;)