vrijdag 26 maart 2010

Jos in kot


Jos zit weer in zijn kot.... sinds november was hij weer ontsnapt en liep hij vrij rond in de velden rondom ons. Af en toe kwam hij wel nog eens aan de achterdeur zitten om wat appel te bedelen of we zagen hem even in de vlucht.
Maar nu dus weer opgesloten op zijn 2 m².
Ik vind het heel sneu voor Jos, hij was zo gelukkig met zijn vrijheid...
Maar de buren vonden het niet zo schattig omdat hun hondje (een Jack Russel) gek en onhoudbaar wordt als hij een konijn ziet passeren langs het raam.
De andere buurman is gemoedelijker, maar het bezorgt ons wel meer rust dat we nu zeker zijn dat Jos niet aan zijn groenten gaat knagen. (hoewel buurman het zelf zag zitten zijn gewassen te beschermen, bv door er een kooi over te zetten)

Een kat is dan wel beter af denk ik zo, daarvan is het aanvaard dat ze vrij rondloopt, al vind ik het zelf ook minder leuk als de buurtkat de jongen van de vogels vermoordt.
Maar dat is dan de natuur...

Het is gewoon zielig voor Jos aja. Misschien moeten we hem een leiband aandoen zodat hij toch af en toe nog even 'uit' kan? Iemand ervaring mee?

11 opmerkingen:

Mammalien zei

Was Jos bang voor de kerst?

Akelein zei

Hallo, ja, eigenlijk best zielig voor dat konijn, vooral omdat hij aan de vrijheid geproeft heeft. Wij hebben 2 katten, die lekker vrij rondlopen en ook niet door alle buren geliefd zijn... Mijn vriendin leende het tuigje van onze katten en gebruikte dat tuigje om te wandelen met haar konijn. Dat ging best goed.
Groeten en een fijne dag, Aafke

Huize steen zei

Tuigje om en een uitlooplijn voor een hond en een geitepin moet het vast wel lukken ;-) Hij kan dan alleen niet meer echt vluchten mocht de jack russel van de buren en zin in hebben :-)

**Sabine** zei

Mammalien, wij zijn even veggie als Jos zelf, dus van ons hoeft hij geen schrik te hebben :-)

En huize steen, hij zou dan wel alleen maar begeleide wandelingen mogen, zoals een echte gevangene. Dus vluchten voor de JR zal niet hoeven dan, die kan -gelukkig- niet uit haar tuin.

sillie zei

hihi arme jos.... is er geen mogelijkheid een wat groter stuk tuin af te zetten voor hem( misschien delen met de kippen?)?T is na al die vrije veldloopmaanden wel wat sneu voor m jah....

Kelly zei

Jaaaa, ermee gaan wandelen!

mama'ritha zei

Gieteren was ik bij mijn vriendin en haar dochter ( 15) ging wandelen met de konijnen! Tuigje om...

plukdedagsandra zei

Als Jos ontsnapt omdat hij een hol graaft moet je gewoon de draad diep genoeg in de grond zetten en als het mogelijk is het hok gewoon verzetten.
Wij verzetten het kot.

**Sabine** zei

Jos onstnapt niet door te graven, dat heeft hij bij mijn weten nog nooit gedaan. Er is op de bodem van het hok ook kippengaas, dus hij kan niet weg langs onder ;-)
Vorige zomer verzetten we telkens het hok, maar op die manier lag gans het gazon op den duur vol met zijn keuteltjes, en dat was ook niet zo tof? Nu heb ik in zijn toilethoekje een put gegraven, hopelijk toont hij zich zindelijk ;-)

tijdtussendoor zei

Wij hadden ook een ontsnapt konijn. Het heeft jarenlang rondgelopen in de appelbomen achter ons huis. Plots zagen we hem niet meer. Door jouw verhaal moet ik er weer aan denken...

madeliefste zei

He Sabine,

Ik heb je postadres nog niet ontvangen... helaas!
Laat anders even een mailadres achter.... je kunt ook reageren via de contactpagina van www.zeepenzo.com
Dat is mijn bedrijf en daar komt een direct bericht van bij me binnen.
Ik hoor/ lees het graag!

Groeten en alvast bedankt!
Madeliefste