vrijdag 5 maart 2010

Superkind


Een logje over mijn kind, mooi kind, slim kind, super kind, want zoals alle moeders heb ik de meeste begaafde kinderen van allemaal :-)

Ubi deed me net echter wél versteld staan. We gingen net de clics die Mauro had uitgehaald opruimen. Ubi nam de emmer en deed alleen de blauwe blokjes in de doos. Ik zei iets van 'oh, je doet alleen de blauwe blokjes erin' en hij zei 'ja'. Ik hield bij wijze van test een rood blokje omhoog en vroeg hem 'mag deze er ook in?'... 'nee' zei hij en duwde mijn hand weg.
Even nadien kapte hij de emmer leeg en deed er enkele rode blokjes in, ik zat nog steeds met het rode blokje in mijn hand. Hij kwam met de emmer naar me toe en zei 'nu jood'.
Ik stond paf.
We hebben nog nooit met Ubi de kleuren geoefend. Echt nog nooit.
Toen ik ook eens met geel en groen probeerde, wist hij echt niet waarover ik het had, hij zei alleen maar 'nee'.
Maar rood een blauw... die zitten er ingebakken. Plots, opeens.

Net zoals hij in zijn eigen dialectje sinds deze week ook af en toe ineens begint te zingen, toch wel verstaanbaar 'hihihi hahaha, ik stond erbij en ik keer er naar'. (dat klinkt dan ongeveer als hihihihahahastottebijekeekena)

Vlak daarna vraagt hij zijn tutje en zie ik weer hoe 'klein' hij toch ook nog is (maar hij weet nu tenminste dat het een blauwe tut is, hihi)


Ik heb er nu toch wel al enkelen zien groot worden, mijn onthaalkindjes mee inbegrepen en toch blijf ik er versteld van staan hoezeer ze zo plots van dag op dag kunnen veranderen of over capaciteiten beschikken waarvan je totaal niet dacht dat ze er al klaar voor waren of mee bezig zijn.

Elke dag is een beetje een verrassing.

7 opmerkingen:

sillie zei

jah,leuk he zoals ze opeens heel groot en wijs kunnen zijn en tegelijkertijd nog zo klein :-)
Natuurlijkben je daar als moeder blij en trots mee :-D en goed dat je het opschrijft want juist zulke dingen vergeet je vaak zo snel ...

mama'ritha zei

Dat is best knap. Hij pikt dingen vrij makkelijk op zeg. Je staat er echt versteld van hè?

Lynn zei

Geweldig! Het gaat zo snel hé.

Roelien zei

Ja, wat kunnen ze je verrassen hè?
Leuk hoor, leuk liedje ook, haha

Huize steen zei

Dan realiseer ik me altijd weer hoeveel ze eigenlijk mee en oppikken. Ik heb ook wel eens het idee dat ze er in hun kleine hoofdje er een tijdje op zitten te broeden, en je versteld doen staan als het er ineens zo uit komt :-D

nele zei

In de boekjes die hij bij oma heeft, zegt hij steeds bij het plaatje waar een rode koffer op staat dat het chocolade is. Een rare associatie die jij misschien beter begrijpt? Ik stond wel versteld dat hij het woord 'aardbei' en 'eendje' zo goed uit kon spreken. En 'zagepeeken' natuurlijk ;-)

Mammalien zei

Mooi! Zo maak je je moeder trots, ventje!

Zou het dan toch waar zijn, die "sprongentheorie"?