dinsdag 16 maart 2010

Tijd en Ruimte


Tijd maken voor mijzelf in mijn toch wel redelijk hectische bestaan is soms een hele kunst.
Ruimte (letterlijk) maken voor mijzelf was misschien nog wel moeilijker. In een huis dat overladen is aan baby- en kinderspullen, van mijn eigen kindjes, maar ook van de opvang, is het niet evident om eens even geen 'mama' of 'moeke' te zijn, maar gewoon helemaal mijzelf. Bij ons boven staan 6 houten babybedjes en beneden in de woonkamer ook een. En dan moet mijn gezin daartussen ook nog even slapen, leven, groeien en ruimte vinden.
Maar toch... de behoefte groeide om even een hoekje te hebben om mij terug te trekken en even mijn creatieve kant ook tot uiting te laten komen. Op zolder hadden we nog een tafel en een soort van rekje, wat dozen,... en stillaan is het er toch van gekomen. Ik eis mijn eigen vierkante meter op.

Waar nu 'mijn hoekje' is, stond eigenlijk een babybed, maar dat heb ik toch tetris-gewijs ergens anders kunnen neerzetten. Even puzzelen, maar het is gelukt.
het kan nog wat opsmuk gebruiken, maar het is toch al dat....Een prikbordje met mooie kaartjes, briefjes, gedroogde herinneringen. Maar die hou ik misschien liever nog even voor mijzelf.

15 opmerkingen:

Willy zei

Heerlijk, Sabine, ziet er goed uit! Ik hoop dat je hier heel wat uurtjes als Sabine kunt doorbrengen!

Kelly zei

Inderdaad, het is een schoon begin! Mooie dozen, die hier rechts bovenaan :) Aaah, ik kijk er ook naar uit om mijn eigen creatief hoekje te hebben... Veel plezier in het jouwe! ;)

Lynn zei

Mooimooi! Echt een leuk hoekje! Ben benieuwd naar de leuke creaties die daar het daglicht zullen zien! Veel plezier ermee!

Stien zei

Ik speel hier soms ook tetris met de meubeltjes, herkenbaar! Ja, een eigen hoekje, dat kan u goed doen hé! Daar zal wel heel wat moois uit ontspruiten!

sillie zei

oh heerlijk he een eigen hoekje om te freubelen enzo :-)

Roelien zei

Je eigen vierkante meter. Een mooie plek, heel fijn om een eigen plek te hebben om even jezelf te kunnen zijn.
Hopelijk brengt het je veel moois!

Ella Montella zei

Oh, zo'n gezellig hoekje, leuk!
En haha, tetrisgewijs... ik zie dat bedje nu zo verticaal in een hoek tussen andere dingen gepropt staan, mét kind erin :-)

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Ziet er goed uit hoor, gezellig ook.

Huize steen zei

Ziet er goed uit !! En zo belangrijk even een plekje echt voor jezelf...:-)

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het een leuk hoekje! En een goed begin is het halve werk!

mereldevil zei

kaartje komt eraan-'t is inspirerend-hoop dat je't mooi vindt en 't je vierkante meter kan opfleuren.leve the space of one's own!

tijdtussendoor zei

Ziet er rustgevend uit!

Marleineke zei

Zoooooooo herkenbaar 2 maand geleden heb ik hier ook 2 vierkante meter op ge-eist! Geniet er van!

mEET zei

geniet ervan! hoera, je eigen stekkie! haha, en nu tussendoor nog tijd maken, lekker bezig gaan.
succes!

Sara zei

Wat een gezellig hoekje!