vrijdag 12 maart 2010

Voulez vous bourree avec moi?


Niet dit weekend, maar het weekend daarna zijn David en ik 2 jaar getrouwd. We kozen niet voor niets de eerste dag van de lente: het begin van een heel nieuw seizoen waarin vanalles ontluikt. Maar tegelijk ook een vervolg op vele seizoenen die elkaar voordien al opvolgden. De natuurlijke flow van seizoenen is ook iets dat 'ons' samenzijn kan omschrijven... altijd een natuurlijk ritme gevonden.

Het laatste half jaar hebben we samen nog een nieuw soort hobby/ontspanning gevonden, nl dansen. We houden allebei veel van muziek en van veel soorten muziek, maar op boombalfestival kregen we toch wel helemaal de smaak te pakken om de passen van de bourree, de wals en de scottisch toch wat uitgebreider te leren.
Dus we schreven ons in voor de lessen en zijn nu aan de tweede reeks bezig... binnenkort dansen we mee met de gevorderden.

En wat wil nu 'het lot': op de vooravond van onze 2de huwelijksverjaardag wordt er door de meisjeschiro een boombal georganiseerd, ten voordele van het onderhoud van hun terreinen en gebouwen. Zalig toch! We kunnen ons gaan uitleven en daarmee steunen we ook nog eens de lokale jeudbeweging.
Dus al wie dit leest en in de buurt woont: kom gerust meedansen, het wordt heel erg leuk! En als je nog nooit gedanst hebt op folkmuziek: geen probleem er is een dansinitiatie voorzien, het is absoluut niet moeilijk en amusement gaat voor op de exact juiste paskes.

Voila... voulez vous bourree avec moi?


Foto bovenaan dit bericht is van Herman Horsten

6 opmerkingen:

Roelien zei

Ik kan alleen maar zeggen: SUPER!

Dansen is te gek.

En mag ik je alvast feliciteren met je huwelijksverjaardag?

Fijn weekend, groet Roelien

plukdedagsandra zei

Fijne huwelijksverjaardag.

Bij mij is het eeuwen geleden dat ik nog gedanst heb. Een jaar of 3 denk ik. Ik dans nochtans wel graag. Mijn man danst nooit.

Veel plezier!

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Leuk leuk, ik dans ook heel graag alleen is mijn partner niet zo'n danser.

Alvast gefeliciteerd met je huwelijksverjaardag, de onze is volgende maand :-)

Fijn weekend!

Mammalien zei

Leuk, samen een hobby. Manlief en ik doen veel samen, maar dansen, nee, dat is geen succes.

Ruthy zei

Leuk! Ik dans ook balfolk. Je komt het maar weinig tegen, maar het is erg vrolijk, ontspanned en gewoon heel erg leuk om te doen. De sfeer tijdens de dansavonden is erg gemoedelijk.

wichi zei

Leuk!! Ik lees hier al een tijdje mee (oa vanwege de interessante eco-tips) en ga sinds vorig zomer ook vaak naar des 'bal trad' zoals het hier in frankrijk heet, erg vermakelijk en conviviaal. jammer dat ik niet in de buurt woon anders kwam ik zeker bourrée-en! groetjes annelies