woensdag 10 maart 2010

We pletten elkaar

"Gaan jullie elkaar dan pletten?" vroeg Mauro, nadat we hadden verteld dat we op de dansles zouden walsen. Hij zit nog niet in de stijldans of folkepisode van zijn leven, maar Bob de Bouwer en die groene rollie passen meer in zijn leefwereld :-)

Lieve lieve Mauro die intussen goed ziek is. De dokter kwam vandaag langs want zijn koorts wou maar niet verdwijnen. Nu zie je aan hem niets... en er zijn geen substanties die op verdachte manier zijn lijf verlaten. Dus voor het onderzoek zei de dokter "Misschien krijgt hij gewoon nog wat tandjes" (maar dat kan niet want hij heeft ze al allemaal)
En heel lang moest ze niet zoeken naar de boosdoener: Mauro's keel zit potdicht, er is nog maar een klein gaatje te zien. Alles is heel dicht gezwollen. Hij mag nu geen verkoudheid krijgen want dan zou hij moeite kunnen krijgen met ademen. En hij is heel besmettelijk... dus ik moet de onthaalkindjes al zeker voor de rest van de week afbellen.
Het positieve is dat hij zich echt nog goed houdt. Als het hem te veel wordt gaat hij even op de zetel liggen en rust of slaapt wat, maar voor de rest speelt hij gewoon. Hij klaagt ook niet van honger, al eet hij al 3 dagen niets, maar drinkt gewoon extra veel soyamelk, want dat gaat wel, en af en toe een glaasje water.
Het negatieve is dat hij aan de antibiotica moet (bah) en dat hij zo weinig mogelijk contact mag hebben met andere kinderen. Geen opvang dus de komende dagen. Gelukkig begrijpen de ouders van de onthaalkindjes het wel, maar het is niet leuk, zeker niet omdat ik dit jaar al een aantal keer onverwachts heb moeten afbellen en mensen toch op mij rekenen. Het is nu het 4de jaar dat ik dit werk doe, en ik heb nog nooit langer dan 2 dagen moeten sluiten, laat staan zoveel korte periodekes kort opeen. Heel vervelend vind ik dat (voor de ouders en de onthaalkindjes)
En nu maar hopen dat de medicatie snel aanslaat, want als dat niet het geval is, zou het ook klierkoorts kunnen zijn (laat ons hopen van niet) Maar de dokter gaat hem goed opvolgen, dus tegen vrijdagavond zouden we al meer moeten weten.

15 opmerkingen:

noelle zei

beterschap voor mauro dat hij maar snel veel beter wordt!

Huize steen zei

Hopelijk knapt hij gauw wat op !! Beterschap voor het kleine mannetje.

moeke Vera zei

goh, ik kan best begrijpen dat je dat vervelend vindt, maar de gezondheid van je eigen kind primeert toch. En als er besmettingsgevaar is, doe je er zeker goed aan enkele dagen te sluiten. Gelukkig zijn we morgen al donderdag. Tegen na het weekend zal het leed wel geleden zijn.
XXX van je ventje en veel beterschap gewenst !!!

inge zei

Je oproepje stond in Libelle vandaag!

sillie zei

ach wat zorgelijk altijd , je kleintjes die ziek zijn, hopenlijk knapt hij door de anti biotica wel gewoon lekker snel op.

Franca zei

Heel veel beterschap!
Dat je het vervelend vind ( je onthaalkindjes af te zeggen) begrijp ik best, maar Mauro is nu even belangrijker.
Veel sterkte ook voor jou ( een ziek kindjes is nooit leuk).
groetjes, Franca.

plukdedagsandra zei

Dat is helemaal niet leuk. Ik hoop dat Maura heel snel weer beter is.
En wat de opvang betreft. Het is een vervelende situatie , maar je kind primeert altijd en dat MOET iedere ouder begrijpen (en dat doen ze ook wel denk ik).

mama'ritha zei

Hoe is het nu met Mauro? Ik hoop dat hij opknapt. Dit is niet leuk.
Beterschap.

Emma en Mona zei

Mijn mama had dat ook net en had er veel pijn van. Wat een moedig kereltje!

Roelien zei

Elkaar pletten, zo grappig!

Veel sterkte met Mauro, hoop dat de medicatie aanslaat, groet Roelien

plukdedagsandra zei

Ik bedoel natuurlijk Mauro ipv Maura!!

Nicole zei

Och wat akelig! Dat moet wel pijnlijk zijn, als zijn keel bijna helemaal dicht zit. Hopelijk helpt de medicatie snel.

Willy zei

Beterschap voor je kleine Bob de Bouwe fan!

Mammalien zei

Hij heeft het goed te pakken! Arme vent. En arme ouders... Sterkte!

Anoniem zei

Gelukkig dat hij zo'n flink kereltje is ! Tja, en stoute antibiotica zijn nu éénmaal soms nodig ... ze zullen wel helpen.
En kindjes zijn onvoorspelbaar, dat weten de ouders van de onthaalkindjes ook best hoor ! Want die hebben er ook ... ;-)