dinsdag 27 april 2010

Als...

Als je zoon niet uit een boom wil komen als je hem gewoon "Mauro' noemt, maar enkel aan tafel wil komen als je hem 'Mega Toby" noemt,
en je kleinste zoon beweert dat hij mega tittie is (-want hij moet altijd megamindy zijn van grote broer, omdat hij krullekes heeft-)
en ze alleen nog maar kousen aan willen doen van spaaidemijn,
wel dan begint ne mens precies een beetje te beseffen dat de invloed van de vriendjes op de kleuterschool toch groter wordt dan die van de mama op sommige gebieden
en dat je dan wel bewust geen kabelaansluiting mag hebben, bepaalde studio's hebben dat zeer goed bekeken en dringen toch ook door in de huiskamers van moeders die dat eigenlijk een beetje op een afstand willen houden.

Maar wat valt daar eigenlijk tegen in te brengen?
Ik ga heus niet vechten tegen superhelden, bang om te verliezen ;-)

11 opmerkingen:

moeke Vera zei

Hihi Sabine, laat je superhelden nu maar genieten. Als supermama heb je idd niet altijd in de hand wat je kind 'voorgeschoteld' krijgt. Invloeden van buitenaf dringen toch ongewild door ...

Dutch Apple zei

Ik ben het eens met Moeke Vera.
De grote boze buitenwereld vindt altijd wel zijn manier om binnen de vertrouwde en veilige zorgen cirkel van mama's door te dringen....
Nu is het gelukkig Mega Mindy die verliefd is op Toby....
Erg kind vriendelijk gelukkig....
Soms zie ik dingen voorbij komen wat dan als kinderserie wordt bestempeld...

Groetjes!

kamielandodille@hotmail.com zei

Je kunt nog altijd MegaMama worden!

Wij hebben geen tv en hier sijpelt toch ook alles langzaam binnen. Maar als het maar bij die Studio met die drie cijfertjes blijft kan het er nog mee door. Hoe waren we zelf vroegen …
('t Kan niet altijd Nijntje zijn!)

Judith zei

nou hier ook een super stoere van 2 1/2 en luisteren ho maar! dat deed ik met een klas van 20 pubers van 11 toch beter....dus ik kan me het helemaal voorstellen he het bij jou thuis gaat

plukdedagsandra zei

Herkenbaar hoor. Geen enkele ouder ontsnapt hieraan: helaas.
Ga er in mee zonder te overdrijven...
Je kunt ze supergelukkig maken met iets van die superhelden.
Zo kocht ik een wit T shirt van Bumba waar kleine zoon supertrots op is.
En het verkleedpak van Mega Mindy heb ik eens in de kringloop zien hangen.

Maar ik ken ook een meisje wiens kamer compleet Hello Kitty is. Van het dekbed tot de muurschilderingen tot de tasjes, pennen, etc... Gelukkig is dat kindje alleen. Het lijkt me onbetaalbaar zoiets te doen voor al je kinderen.

En de invloed van kinderen op elkaar is niet te onderschatten. Positief, maar als ze ouder worden vaak ook negatief.

Stien zei

Spaajdemijn, kei grappig!

Mammalien zei

Wacht maar tot ze op de middelbare school zitten, dan ben je blij als ze alleen met MegaTittie thuis komen! (Ik houd mijn hart ook al vast hoor...)

Roelien zei

Ja, go with the flow zou ik zeggen, je eigen flow dan hè?

Ingrid zei

Senne is momenteel fan van Bob De Bouwer. Valt nog mee, denk ik... Ben wel al bang van de moment dat hij van school komt en begint met "mama, ik wil ook een gsm/Nintendo/iPod, de A en de B en de C en de D enzovoort hebben het al, waarom heb ik nog geen gsm/Nintendo/iPod?

LiLa zei

Om nog maar te zwijgen van de Lelly Kelly schoenen voor meisjes! Mijn dochter werd er direct naartoe gezogen in de winkel; gelukkig is ze (nog?) voor rede vatbaar en is ze nu heel gelukkig met haar mooie gele sandaaltjes. Maar als ik op school zo eens rondkijk zijn er veel mama's die wel overstag gaan ... (al komen er hier van andere dingen ook wel spulletjes in huis hoor)

mama'ritha zei

Je ontkomt er bijna niet aan. Invloed van juf en vriendjes zijn heel groot hoor.Gelukkig hebben ze jou om weer in evenwicht te komen. Je redt het wel!