donderdag 8 april 2010

Dol op vakantie?

Wel ik eigenlijk niet bij nader inzien...

Vakantie komt voor mij precies een beetje neer op chaos, vooral in mijn hoofd dan.
Ik kijk er keilang naar uit, maar eens het zo ver is, wordt ik geteisterd door lichamelijke kwaaltjes (waar ik mij al bij al nog wel overzet) maar vooral door gedachten die mij helemaal in de war maken, samen met verwachtingen die niet ingelost geraken.
Vraagtekens die normaal gezien in de dagelijkse routine van de werkweek als gezonken gedachten op de bodem blijven liggen, worden opgewoeld door het baggerschip vakantie.
Zonde eigenlijk wel ...

Maar gelukkig heb ik een eigen 'pil' voor te veel negativiteit die nergens toe leidt... en 't noemt niet voor niets the cure



It's a perfect day for letting go.... let's get happy ;-)

5 opmerkingen:

sillie zei

hihihi, ik ben juist erg gek op dat loslaten van de dagelijkse haast, lekker doen waar je zelf zin in hebt, lekker relaxed en lekker meer buiten leven, wat we inde vakantie altijd meer doen...

Vero zei

ken dat gevoel

plukdedagsandra zei

Sinds we een caravan hebben kan ik pas alles thuis achterlaten en echt vakantie hebben. De laptop gaat nooit mee en ook geen nintendo's en dergelijke. Ik word ginder gerust gelaten door de telefoon of de bel en heb enkel de kindjes die véél buiten spelen en fietsen. We wandelen en vertoeven in speeltuinen. Ik heb nergens last van en denk totaal niet aan thuis. Niet aan verbouwingen, niet aan rekeningen, niet aan familie,... Ik leef dag per dag...Ik hou van de vakantie. Ik laad dan mijn batterijen op en kan er thuis weer tegen. Ik hou van dat aanmodderen in de vakantie. Tijdens de schoolweken moet alles zo strikt!

Gelukkig heb jij ook je remedie. Ik hield vroeger ook niet van de vakantie. Misschien eens gaan kamperen :)?

Kelly zei

Ik blijf heel graag thuis tijdens het verlof (nu toch nog ;) ), maar als ik op vakantie ga, plan ik ze, en dan maak ik me geen zorgen meer tot het zover is. Maar ja, het zijn dan ook 'simpele' vakanties, 't is te zeggen, geen hotelgedoe (want 't is meestal kamperen), geen overmatig plannen (de dag zal wel zeggen waar ik zin in heb), geen verplaatsingsgedoe (trein is gemakkelijk, de fiets ook)...

En hoera voor The Cure, die zijn voor mij ook een goed middel tegen negativiteit :)

**Sabine** zei

Idd, Kelly :-)

Maar ik heb nu vakantie, dus het is niet zozeer de vakantieplanning waar ik me zorgen om maak hoor ;-)