zondag 18 april 2010

Droom..

De laatste dagen meer buiten genoten dan binnen geblogd... dat valt wel op.
Toch blijft het in mijn hoofd een beetje donker.
Vandeweek had ik de meest bizarre droom waarvan de laatste 'scène' me al dagenlang achtervolgt. Dat is nog nooit gebeurd... heel raar.
Terwijl we over een verlaten, redelijk dorre plek lopen, met de kindjes aan de hand zeg ik tegen mijn gezelschap: "Toch gek dat we altijd in paleizen hebben gewoond en nu niet eens meer onze kinderen deftig te eten kunnen geven." (en in de droom voelde dat niet aan als zwaar)

Ik ga er niet vanuit dat dat een voorspellende droom is, maar het zet mij wel nog eens aan het denken, opnieuw en opnieuw. Over wat we hebben, wat we niet hebben, waar we tijd voor maken en waar we aan voorbij gaan. En ergens geeft dat gevoel mij een richting. Helpt het mij om prioriteiten te zien, en over de berg strijk/vouw die er nog steeds ligt...

6 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Soms droom je over dingen waar je mee bezig bent. Jij wilt zorgen dat je kinderen later in een leefbare wereld leven en ziet soms minder leuke vooruitzichten (miscchien)en neem je dat een beetje mee naar bed (onbewust)...

Nicole zei

Nou, dat is een mooie droom dan. Een droom met een boodschap! Wat zou je onderbewuste je hiermee willen vertellen?

Roelien zei

Ik vind dit echt heel bijzonder en ook heel mooi, stof tot nadenken!

Mammalien zei

De MEESTE dromen zijn bedrog..

Sophie zei

Ik denk dat de droom vooral weerspiegelt waar je al mee bezig was ... Volgens mij is de boodschap van deze droom : minder piekeren ! Kan dat ?

Bettina Jonker zei

Bedankt voor het leuke bericht in het gastenboek. Wat een leuke blog heb je, kom zeker vaker kijken