vrijdag 30 april 2010

Ge weet pas wat je mist....

... als het er niet meer is.

Dat is met veel dingen zo.
Maar ook met een computer, in mijn geval.
Voor de derde keer in een half jaar tijd is mijn laptop gecrasht. Je denkt nu: ah maar die sabine die neemt zeer regelmatig backups want die weet intussen hoe frustrerend het is om al haar data kwijt te zijn. En wat denk je? Ik ben al zeker geen ezel, dat is zeker. Want een ezel zou niet voorhebben wat ik (weeral) voorheb.

Hoe ik dan dit bericht zit te typen nu ik helemaal computerloos ben?
Dankzij ons moeder namelijk, die onlangs een laptop heeft gekocht en een tijd/goesting heeft om daarmee te werken. Daar kan ik alleen maar blij mee zijn op dit moment. Want de mijne is al zeker tot woensdag naar de hersteldienst.

Maar het doet mij wel weer beseffen hoe afhankelijk ik geworden ben van dit medium. Ik haal echt wel veel kleine dingen van het net. Blogstrukjes, mailtjes, maar ook het nieuws, aankondigingen van geboortes en mededelingen voor mijn werk en mijn vrijwilligerswerk, inkomsten en uitgaven, of als ik nog maar gewoon wil weten welk weer het morgen zal worden...
Hoe blij moet ik eigenlijk zijn als ik wakker wordt 's morgens met als eerste gedachte 'ik moet een reservecomputer hebben voor in gevallen als deze'. Gelukkig duurde dat gevoel niet te lang en ben ik vooralsnog niet afhankelijk van een computer om te ademen dus ik overleef dit wel. Desnoods stuur ik iedereen berichten met de postduif, als is dat onder vogels naar het schijnt ook een uitgestorven stiel, verdrongen door virtuele exoten.

Ben benieuwd of ik mijn 'internetverslaving' ook zo zal missen als ze -ooit- verdwijnt.

5 opmerkingen:

Kelly zei

Mijn laptop is bijna versleten, hij loopt soms vast enzo... Ik maak dus wel elke avond een backup van mijn thesis, maar door die verouderingsverschijnselen word ik toch weer eens met de neus op de feiten gedrukt: ik ben zo afhankelijk van mijn laptop geworden, enkele jaren geleden had ik het me niet kunnen voorstellen... Allemaal de schuld van school! :p

sillie zei

Ik heb zo spreek ik fluisterend, want ik schaam mij wel een beetje, behalve een laptop ook een piepklein snoezig minilaptoppje oftewel een notebook.... kan je niet alles mee zoasl op een grote, maar wel veel :-D

Mammalien zei

O, ergerlijk he, computercrashes... hoe afhnakelijk zijn we geworden van die krengen?!

En ik ben minstens net zo dom als jij, want ik vergeet ook nog steeds een backup te maken....

Huize steen zei

Ooh wat erg zo zonder computer ;-) Toen de mijne stuk was zat ik om te haverklap op die van mijn zoon. Kan je nagaan dat we nog geeneens zo heel lang geleden nog helemaal geen computers hadden ;-) En nu ga ik geeneens meer op vakantie zonder....

Mira zei

Den TV mogen ze van mij hebben maar mijn laptop... Nee, daar blijven ze vanaf!