vrijdag 23 april 2010

Het consumptiepatroon van een vrouw in wording...

Ik word er binnenkort dertig, en ik denk dat ik mij onbewust toch een beetje aan het voorbereiden ben op het madammendom (ahum)
Opeens staat in mij iemand op die de neiging voelt om een kleed, juweeltjes, gedecolleteerde shirtjes en schoenen met hakken te dragen. Plots! Ik verschiet er zelf ook van. Ik had het er niet in gezien.
Alleen: ik heb dat dus eigenlijk allemaal niet.... en plots duikt er overal rondom mij schoonheid op die ik niet voor mogelijk hield. Gelukkig ook steeds en meer verantwoorde schoonheid, dat wel...

En vandaag deed ik het voor het eerst echt.... Helemaal onverwachts...
Ik ging naar de winkel om een paar teenslippers en ik zag daar schoenen...manmanman... ik begin plots te snappen waarom mensen een soort van schoenverslaving ontwikkelen. Mooie dingen dat daar bij zijn! Zo had ik het nog nooit bekeken. En dan kijk ik nog alleen naar de schoenen die qua ontwikkeling en productie nog een beetje door de beugel kunnen.
Maar een paar sprong er toch wel uit. Die riepen echt 'neem mij mee' en toen ik er mijn voeten ingleed leek het of de schoen mijn voetjes kuste. Aan alle andere details ging ik voorbij (alhoewel ik nog even twijfelde tussen rood, groen, blauw en oker, ik geef het toe) en ik repte mij richting kassa. Het mocht niet zijn want ik had mijn bankkaart thuis laten liggen. Natuurlijk is dat voor de verkoopsters geen probleem, die doos werd zonder morren onder de toonbank geschoven en ik repte me terug naar huis om mijn wederhelft met de bankkaart terug te sturen.

Alleen, nu blijft er geen cent meer over voor mooie bijpassende oorringen. Aie
Gelukkig toen latanie een give-away van haar schone en originele handgemaakte ooraccesoires. Dus ik waag mij kans :-) Wie weet wie weet....

Nu kan ik weer efkes voort, denk ik.
Hoop ik...
Vermoed ik.

Ze noemen Aida, de schoenen.... schone naam....
(je merkt het: helemaal een verliefde roes)

Voorlopig ben ik welliswaar nog niet helemaal getransformeerd want ik zet het nog niet op een gillen bij het aanschouwen van een muizenbeest. Misschien dat het plaatje dan toch nog niet helemaal klopt.
Op de kruipzolder boven de achterbouw zitten immers blijkbaar wat veldmuizekes verstopt, ontdekten we eergisteren. David vangt ze één voor één met een klapvalleke die de beesten niet de hersenen plet, en laat ze gewoon vrij middenin de velden, op weg naar zijn werk.
En ik vind ze vooral schattig... geef nu toe....

13 opmerkingen:

Gekakel zei

Madammendom, wat een geweldig woord! Maar ... mooie schoenen!

Kelly zei

Haha, grappig om te lezen :) En toch ook wel onverwacht om zoiets hier tegen te komen.. ;) Madammendom, dat is alleszins een woord om te onthouden!

kamielandodille@hotmail.com zei

Supermooie schoenen. Zijn die van het merk Think? (Ik had ze ook al eens bijna gekocht … nog net kunnen inhouden!) Geniet ervan!

**Sabine** zei

Ja, k&O, het zijn THINK!-schoenen...
Als je op de schoen klikt kom je op de website van dat merk...
Ze zijn wat duurder, maar mijn 1e paar think!'s draag ik nog steeds en zien er nog goed uit (ik heb ze nu 6 of 7jaar zelfs) dus ik hoop ze een lange tijd in ere te houden :-)

Mammalien zei

Haha, op weg naar het madammendom... Ik lees het al, met jou gaat het helemaal goedkomen (sprak een madam van over de 40...)

Huize steen zei

Mooie schoenen !! En ben je nou niet bang dat de muisjes in gezwinde spoed weer terug rennen om lekker bij jou op de zolder te blijven wonen??

kamielandodille@hotmail.com zei

Ha, THink is inderdaad schitterend hé. De witte schoenen bovenaan m'n blog zijn ook van Think. Ik heb al een paar modellen van dat merk en ze zijn het geld toch wel waard.

Marijke zei

Leuk om lezen.. ben vorige november 31 geworden en moet zeggen dat net dat wat jij verteld, bij mij ook gebeurde in 't afgelopen jaar.. Ik, die altijd in 'n sweater-met-kap en andere makkelijke kledij liep, heb ineens kleedjes met hopen in mijn kast, schoenen met hakken en draag weer oorbellen en halskettingen.. alle, soms verval ik gelukkig nog 'ns in m'n 20er jaren :-)

Roelien zei

Ik heb dat met laarzen, mooie, lange leren laarzen, ik heb er zoooveel! Welkom bij de club van madammen!

plukdedagsandra zei

Heb ook een paar Think schoenen en die zitten heerlijk. Al zijn ze wel zoek momenteel (het spookt hier weet je wel).

En dat madammendom. Mja. Heb ook sinds mijn dertigste een andere stijl aangemeten. Vrouwelijker. Vroeger droeg ik bijna nooit een halsketting bv en vaak alleen oorbellen bij een feestje, maar nu ga ik de deur niet meer uit zonder.
Een schoenenfobie heb ik gelukkig nog niet.

kamielandodille@hotmail.com zei

Wat herkenbaar allemaal. Ook ik ben sinds een paar jaren meer Madam. Hakken enzo. Ik dacht eigenlijk dat dat onder invloed van m'n dochter was.

Nicole zei

Leuk een foto erbij! En inderdaad een mooie naam voor schoenen.

Zelf vind ik altijd dat dit soort modellen mijn toch al niet zo lange benen nog korter maken...

severien zei

Zo grappig, ik ben nu als prille twintiger helemaal in mijn hoge hakken en jurkjes periode, zo het motto van "als ik later klein mannen heb ga ik dat niet meer kunnen dragen want dat is niet praktisch", net het omgekeerde precies, haha. Ik ben trouwens helemaal zot van de kleur van jouw schoenen!! Mooi, en past bij alles!