vrijdag 9 april 2010

Mislukt - gelukt

Gisteren was het hier een algemene baaldag, en niets lukte... argh
Maar we zijn het alweer vergeten want vandaag gaat het humeur in stijgende lijn en zo moet dat zijn.

Mijn verzorgkussen was kapot. De hoes was gescheurd op de naad. Dus wat dacht ik even te doen? Ik dacht: ik maak dat allemaal los, stuk per stuk, ik neem de omtrekken plus 2 cm 'zoom' over op toille cirée en ik stik gewoon een nieuwe hoes.
Dat klinkt eenvoudiger dan het is, want al bij de eerste hoek dik ik stikte en binnenste buiten keerde om te zien of het gelukt was, scheurde de toille cirée. Tot daar dus het project, maar dat is balen want de toille cirée was al geknipt en vooral: mijn verzorgkussen lag in frut vaneen.

Ik besloot dan maar om een nieuw verzorgkussen te gaan halen en met de toille cirée nog wat luiertasjes van zsazsa te maken.
Een van de luiertasjes is al af (en ik heb bijgeleerd weeral: hoe spoel ik mijn onderdraad op met ne singer... wel effe zoeken zo zonder handleiding, maar het is uiteindelijk goed gelukt) en dan nog een verzorgkussen nodig.
Dus vandemorgen pak ik mijn kinders in om te vertrekken en.... kan ik echt nergens mijn sleutels vinden. Volledig spoorloos verdwenen... (ik heb ze trouwens nog niet teruggevonden)

Het moest dus anders opgelost worden: ik had nog ergens een ander gescheurd verzorgkussen liggen dat ik normaal alleen buiten gebruik in de zomer, maar dat hebben we dan maar opgeknapt met een restje kleeffolie dat ik hier nog liggen had. Daar was ik waarschijnlijk niet opgekomen als ik mijn sleutels wel had gevonden... dus dat is de kosmos die mij gewoon de weg wijst naar minder geld opdoen, hoe zalig is dat (ahum)
De eeuwigheid zal deze oplossing wel niet meer doorstaan, maar hopelijk nog wel een paar maanden, tot Ubi helemaal droog is en ik ander werk heb gevonden en ik vind het nog wel schoon.

7 opmerkingen:

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

schoon, heb hier juist dezelfde kleeffolie liggen. Fijn weekend Sabine!

Kelly zei

Oei, zo'n pech inderdaad! Ik krijg het er ook heel soms van als iets mislukt (dat komt weinig voor, ik heb redelijk veel geduld), maar dan (glim)lach ik meestal met mezelf direct nadat ik me had 'kwaad' gemaakt, want ik denk dan 'aaach, Kelly, dat is toch niet erg'.

Maar allez, je hebt toch een goede oplossing gevonden, lang leve niet terug te vinden sleutels :D

Roelien zei

Ja, soms heb je van die dagen....zucht!

rietjetoet zei

goh ik heb er hier gewoon een badstof hoes rond gedaan...
enne ander werk?

mama'ritha zei

Pech, die sleutels. Ik hoop dat je ze toch terug vind.
Ja, zulke dagen horen er ook bij. is vervelend hoor vooral als het je niet lukt om de grijze massa te doorbreken.

**Sabine** zei

de sleutels zijn terecht: david had gewoon onzer beider sleutels mee naar zijn werk (ik had al zo een vermoeden)
en ik mag eigenlijk als onthaalouder geen badstof overtrekken gebruiken ivm hygiëne ofzo, of tmoet zijn dat ik dat om den halven dag ga verversen, maar daar ben ik ook weer geen held in.
En ja Rietje, ik stop als onthaalmoeder aan het eind van dit jaar. Volgend jaar moeten we verbouwen (als het gepland geraakt) en dan kan ik niet meer thuis werken (in het stof, en zonder stromend water...)

rietjetoet zei

aha verbouwen...
laat maar iets weten als je materiaal nodig hebt... (ventje in de bouw he die raakt goedkoop aan verwarmingsmaterialen enz)
En terug elders werken... het gaat wennen zijn denk ik hihi en of je er tijd voor gaat hebben bij het verbouwen... grote vraag hihi